Аудиторы СП РФ выявили ущерб от деятельности Минвостокразвития на сумму свыше 13 миллионов рублей

В 2017 году Минвостокразвития под руководством Александра Галушки допустило нарушения в порядке ведения бюджетной сметы, при предоставлении субсидий и осуществлении закупок.

Также ведомство постигли неудачи при разработке и реализации ряда госпрограмм, сообщает Konkurent.ru.

Общая сумма финансовых нарушений составила 13,8 миллиона рублей, следует из отчета Счетной палаты РФ. В частности, в ходе проверки результатов законодательства о контрактной системе аудиторы выявили ущерб, который был нанесен экономическим интересам государства. Комиссией по осуществлению закупок Минвостокразвития победителем одного открытого конкурса была признана заявка, не удовлетворяющая требованиям конкурсной документации. В результате, цена контракта на 13,5 миллиона рублей превысила стоимость выполнения работ.

Еще один кассовый разрыв обнаружился при заключении госконтракта (на сумму 1,3 миллиона) на оказание услуг по охране здания министерства с частной охранной организацией «Медведь», которая не может обеспечивать выполнение данных обязательств в силу законодательного ограничения на частную охранную деятельность в зданиях федеральных органов законодательной и исполнительной власти.

Проверкой также установлено, что при двукратном увеличении государственного задания ФАНУ «Востокгосплан» в 2017 году объем субсидии на его финансовое обеспечение в том же году вырос в 3,5 раза.

При реализации госпрограммы «Социально-экономическое развитие Дальнего Востока и Байкальского региона» допущены нарушения требований порядка разработки, реализации и оценки эффективности государственных программ и методических указаний по разработке и реализации государственных программ Российской Федерации, говорится в отчете СП.

Анализ реализации в 2017 году плана деятельности министерства на период 2016—2021 годы показал, что из 33 мероприятий по 14 не достигнуты плановые показатели.

При этом в 2017 году доходы федерального бюджета, администрируемые Минвостокразвития, составили 169,1 миллиона рублей, или 150 % прогноза. По сравнению с 2016 годом доходы увеличились в 29 раз.

По результатам проверки СП, принято решение направить представление в Минвостокразвития России, информационное письмо в правительство, обращение в Генеральную прокуратуру РФ и письмо с материалами проверки в ФСБ России.

В пятницу, 18 мая, министром по развитию Дальнего Востока был назначен Александр Козлов.

10:03, 25.05.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Аудиторы СП РФ выявили ущерб от деятельности Минвостокразвития на сумму свыше 13 миллионов рублей

Printing Services London 02.03.2020, 04:52

Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you, However I am having problems with your RSS. I don’t know the reason why I cannot join it. Is there anybody else getting similar RSS problems? Anybody who knows the answer will you kindly respond? Thanks!!

Felicia Lusignan 03.03.2020, 22:59

You're so awesome! I don't think I've read through anything like that before. So good to discover another person with some unique thoughts on this issue. Seriously... thanks for starting this up. This site is something that's needed on the web, someone with some originality.

styluxitalian 04.03.2020, 01:46

You've made some really good points there. I checked on the net to learn more about the issue and found most people will go along with your views on this site.

Ebony Fuller Shopp 04.03.2020, 03:59

Your style is really unique in comparison to other folks I have read stuff from. Thanks for posting when you've got the opportunity, Guess I will just book mark this blog.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 09:32

I'm pretty pleased to find this web site. I need to to thank you for your time for this particularly fantastic read!! I definitely enjoyed every little bit of it and I have you saved as a favorite to see new information in your web site.

orange bank 04.03.2020, 14:41

Great information. Lucky me I found your site by chance (stumbleupon). I have bookmarked it for later!

healthy fresh recipes 04.03.2020, 21:30

Having read this I thought it was extremely informative. I appreciate you finding the time and effort to put this information together. I once again find myself spending a significant amount of time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile.

WoodHaus Maimi 05.03.2020, 05:18

You're so interesting! I do not think I've truly read through something like that before. So great to find someone with some genuine thoughts on this issue. Seriously... many thanks for starting this up. This website is one thing that is needed on the internet, someone with a little originality.

achat base de données b2c 05.03.2020, 09:13

You're so interesting! I don't believe I've read anything like this before. So good to find somebody with some original thoughts on this issue. Really... thank you for starting this up. This web site is one thing that's needed on the internet, someone with a little originality.

massage therapist registration 05.03.2020, 19:56

I'd like to thank you for the efforts you've put in writing this blog. I'm hoping to check out the same high-grade content by you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get my very own blog now 😉

hot 06.03.2020, 02:16

After looking at a few of the blog articles on your website, I truly appreciate your technique of writing a blog. I saved it to my bookmark website list and will be checking back soon. Please visit my web site too and let me know what you think.

ELEKTRONIK RECYCLING 06.03.2020, 04:04

Excellent web site you have here... It’s difficult to find good quality writing like yours nowadays. I seriously appreciate people like you! Take care!!

achat fichier email 07.03.2020, 00:27

Pretty! This has been an extremely wonderful post. Thanks for supplying this information.

hyip btc 08.03.2020, 04:47

Pretty! This has been an incredibly wonderful article. Thank you for supplying this information.

Margarito Shiller 09.03.2020, 04:34

Great information. Lucky me I discovered your website by chance (stumbleupon). I've bookmarked it for later.

pl/sql diagram 09.03.2020, 20:20

Excellent post. I'm experiencing a few of these issues as well...

external render 09.03.2020, 22:55

You've made some decent points there. I checked on the web to learn more about the issue and found most people will go along with your views on this web site.

writer 10.03.2020, 03:22

I couldn’t resist commenting. Very well written.

deck repair toronto 12.03.2020, 06:55

I was able to find good info from your blog articles.

Procura Londra 12.03.2020, 10:09

You made some really good points there. I looked on the internet to learn more about the issue and found most individuals will go along with your views on this site.

Apostille 12.03.2020, 14:22

After looking over a number of the blog articles on your website, I really appreciate your way of writing a blog. I added it to my bookmark website list and will be checking back soon. Please visit my website as well and tell me your opinion.

Brandy Bryon 13.03.2020, 19:10

Very nice blog post. I absolutely love this site. Keep writing!

korea powerball 13.03.2020, 21:08

Very nice blog post. I certainly love this site. Keep it up!

belkin ac1900 firmware update 14.03.2020, 00:14

There's certainly a great deal to know about this topic. I really like all the points you've made.

best foods chicken recipe 14.03.2020, 03:37

I couldn’t refrain from commenting. Exceptionally well written!

guest post link building 14.03.2020, 06:45

I quite like reading an article that can make men and women think. Also, thank you for allowing me to comment.

affordable search engine optimization 14.03.2020, 12:01

Everything is very open with a very clear explanation of the issues. It was definitely informative. Your website is extremely helpful. Many thanks for sharing.

Netflix 14.03.2020, 20:52

You are so cool! I don't believe I've truly read through anything like this before. So wonderful to discover another person with unique thoughts on this subject. Seriously... thank you for starting this up. This website is something that is required on the internet, someone with a little originality.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS