На Чукотке к концу лета начнут выпускать газированную воду из местной ягоды

Государственная компания «Чукотская оптовая торговля» намерена наладить производство сладкой газированной воды из местной ягоды по оригинальному рецепту.

В качестве сырья будут использовать бруснику, шикшу (водянику) и голубику, сообщил корреспонденту ТАСС в понедельник заместитель директора компании Олег Губиев.

«У нас уже разработаны рецепты газированной воды из местной ягоды и подготовлено необходимое оборудование. Как только нам начнут сдавать сырье, а это будет ближе к концу лета, сразу начнем производство. В этом году мы успеем наладить продажу воды только в Анадыре, Эгвекиноте и Беринговском, а в следующем году будем возить и в другие районы Чукотки», — рассказал собеседник агентства.

Ягоду компания закупает у местного населения, особенно активны жители села Хатырка Анадырского района. Только они сдают на продажу порядка 500 — 600 кг в год. Часть закупочной цены предприятию компенсирует региональный бюджет. Объемы продукции пока не определены, все будет зависеть от спроса.

В планах компании возобновить производство варенья из ягоды. И варенье, и газированные напитки будут продаваться только на Чукотке, поскольку будут выпускаться небольшими партиями.

«Чукотская оптовая торговля» — крупнейшее государственное предприятие, которое занимается завозом продовольствия в населенные пункты Чукотки. Также у компании налажено производство мясной и рыбной продукции.

16:10, 04.06.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → На Чукотке к концу лета начнут выпускать газированную воду из местной ягоды

browse around this site 31.12.2019, 02:53

I just want to say I am all new to blogs and certainly loved you're web-site. Probably I’m likely to bookmark your website . You definitely have excellent posts. Appreciate it for revealing your web page.

Love Irrigation 14.01.2020, 08:21

I could not refrain from commenting. Perfectly written.

CrowdforApps 15.01.2020, 09:05

Hi, I do believe this is a great blog. I stumbledupon it 😉 I will revisit once again since I saved as a favorite it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to help others.

CrowdforThink 15.01.2020, 10:52

An impressive share! I have just forwarded this onto a coworker who was doing a little research on this. And he actually ordered me dinner due to the fact that I stumbled upon it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending time to talk about this topic here on your site.

Marget Aronica 16.01.2020, 02:25

Hello there! This article couldn’t be written any better! Looking through this post reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I most certainly will send this article to him. Fairly certain he's going to have a good read. Thank you for sharing!

healthy fresh recipes 04.03.2020, 06:53

Oh my goodness! Amazing article dude! Thanks, However I am experiencing troubles with your RSS. I don’t know why I am unable to join it. Is there anybody else getting similar RSS issues? Anyone that knows the answer can you kindly respond? Thanx!!

Lena Jedele 06.03.2020, 15:40

Greetings! Very useful advice within this post! It's the little changes that will make the biggest changes. Many thanks for sharing!

achat fichier email 06.03.2020, 23:56

An intriguing discussion is worth comment. I believe that you need to write more about this subject matter, it might not be a taboo subject but typically folks don't discuss these issues. To the next! All the best.

Judith Mone 08.03.2020, 18:26

I like it whenever people come together and share views. Great site, continue the good work.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS