За полгода жители Сахалина и Курил потратили на ярмарках 850 миллионов рублей

На продовольственном рынке островного региона изменение цен происходит в пределах инфляции, которая составляет 0,76 процента. Это один из самых низких показателей на Дальнем Востоке.

Такая информация была озвучена на заседании регионального штаба по мониторингу продовольственных рынков, которое провел заместитель председателя регионального правительства Анатолий Макоедов.

На островах снизились цены на местную молочную продукцию — творог, сметану, сливочное масло, а также свиные полутуши, производимые местной компанией «Продагро». Обильный урожай этого года позволил уменьшить среднюю стоимость сахалинских огурцов до 100 рублей за килограмм, помидоров — до 130 рублей.

Незначительно — на один рубль за десяток — выросла цена на отдельные виды яиц птицефабрики «Островной». Впервые за полтора года сахалинский производитель поднял цену на бройлеры — со 155 до 157 рублей за килограмм.

Среди привозных товаров фиксируется снижение цен на некоторые виды круп — гречку, овсянку, перловку, фасоль и горох, а также на импортные масло и сыр. Цена на сахар остается на уровне прошлого года.

Увеличение цен произошло на сливочное масло отечественных производителей. По данным министерства торговли, это обусловлено развитием местного производства. Чтобы соответствовать сахалинскому производителю, из других регионов стали привозить качественную продукцию, имеющую более высокую стоимость.

По словам заместителя министра торговли и продовольствия области Наталии Розановой, стабильную ситуацию на сахалинском продовольственном рынке помогают обеспечивать государственные меры поддержки. Проекты «Доступная рыба» и «Региональный продукт» положительно влияют на сдерживание роста цен на рыбу и на товары местных производителей.

Правительство Сахалинской области оказывает региональную поддержку хозяйствующим субъектам, поставляющим продукцию, которую не производят в регионе. Продолжается поддержка предприятий пищевой промышленности, включая хлебопекарные. Благодаря этому цены на социальные сорта хлеба остаются стабильными.

В регионе работают 116 социальных магазинов во всех муниципальных образованиях, которые торгуют с минимальной наценкой на социально значимые товары. Магазины со статусом социальных имеют возможность получить региональную поддержку в заявительном порядке. Популярностью у сахалинцев и курильчан пользуется ярмарочная торговля, которая позволяет приобрести продукцию местных производителей без наценок. В 2018 году проведено более 1700 ярмарок. Объем товарооборота на ярмарках за первое полугодие 2018 года составил более 850 миллионов рублей, сообщает ИА Sakh.com со ссылкой на пресс-службу областного правительства.

11:04, 03.07.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → За полгода жители Сахалина и Курил потратили на ярмарках 850 миллионов рублей

cottage garden seeds 21.02.2020, 14:40

Great information. Lucky me I discovered your blog by accident (stumbleupon). I've book marked it for later!

KMSPico activator 21.02.2020, 15:54

An outstanding share! I've just forwarded this onto a co-worker who was conducting a little research on this. And he actually ordered me dinner because I discovered it for him... lol. So allow me to reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending the time to talk about this issue here on your web site.

btl toys 21.02.2020, 19:18

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this post plus the rest of the website is very good.

Legal justice Advocates 21.02.2020, 21:59

Hi, I do think this is a great site. I stumbledupon it 😉 I'm going to return yet again since I saved as a favorite it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to guide other people.

crazybulk 22.02.2020, 21:22

Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this article and the rest of the site is very good.

mini wifi security camera 23.02.2020, 02:49

This is a topic which is close to my heart... Thank you! Where can I find the contact details for questions?

budgeting 23.02.2020, 07:27

After going over a few of the blog articles on your website, I truly appreciate your technique of writing a blog. I bookmarked it to my bookmark website list and will be checking back soon. Please visit my website too and tell me your opinion.

super peach wear 23.02.2020, 10:28

You're so interesting! I do not believe I've truly read through a single thing like this before. So wonderful to discover someone with unique thoughts on this subject. Really... thanks for starting this up. This website is one thing that is needed on the internet, someone with some originality.

Placenta pills 23.02.2020, 12:06

Oh my goodness! Incredible article dude! Many thanks, However I am having troubles with your RSS. I don’t know the reason why I cannot subscribe to it. Is there anyone else having identical RSS problems? Anybody who knows the solution will you kindly respond? Thanks!!

CBD 24.02.2020, 17:57

This is the right blog for everyone who wishes to understand this topic. You know a whole lot its almost hard to argue with you (not that I personally would want to…HaHa). You certainly put a new spin on a topic that has been written about for many years. Wonderful stuff, just great.

click here 24.02.2020, 21:51

The next time I read a blog, I hope that it does not disappoint me just as much as this particular one. After all, I know it was my choice to read, nonetheless I really believed you'd have something interesting to say. All I hear is a bunch of whining about something that you could possibly fix if you were not too busy searching for attention.

CBD 25.02.2020, 02:12

This site was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me. Kudos!

source 25.02.2020, 10:55

This is a topic which is close to my heart... Cheers! Where can I find the contact details for questions?

Nigerian food 25.02.2020, 16:47

Nice post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon on a daily basis. It will always be useful to read through content from other authors and practice something from other websites.

Click here 25.02.2020, 21:30

You're so cool! I don't suppose I've read a single thing like this before. So good to find someone with some genuine thoughts on this subject. Seriously... many thanks for starting this up. This site is something that is needed on the internet, someone with a little originality.

KingSentinel 26.02.2020, 02:06

Having read this I believed it was very informative. I appreciate you taking the time and effort to put this content together. I once again find myself personally spending way too much time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it.

Gutter Company Raleigh NC 26.02.2020, 03:54

An outstanding share! I have just forwarded this onto a friend who was conducting a little research on this. And he in fact bought me breakfast because I stumbled upon it for him... lol. So allow me to reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending the time to discuss this issue here on your site.

Abbruch aus Lübeck 26.02.2020, 08:14

Can I simply say what a comfort to find someone who really understands what they're talking about on the net. You certainly realize how to bring an issue to light and make it important. A lot more people must look at this and understand this side of the story. I can't believe you're not more popular since you surely have the gift.

Site 26.02.2020, 11:35

Greetings! Very helpful advice in this particular post! It is the little changes that make the most significant changes. Many thanks for sharing!

carpet cleaning services fayetteville nc 26.02.2020, 19:55

Very good information. Lucky me I came across your website by chance (stumbleupon). I've book-marked it for later.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS