В Приморье таможенники задержали на российско-китайской границе контрабанду женьшеня стоимостью 3 млн рублей

Таможенники в Приморском крае предотвратили контрабандный вывоз в Китай дикорастущего женьшеня стоимостью почти 3 млн рублей.

«Сотрудники Дальневосточной оперативной таможни (ДВОТ) на Лесозаводском таможенном посту изъяли у гражданина Китая 241 корень дикорастущего женьшеня весом 2,2 кг», — сообщает пресс-служба ДВОТ.

Корни женьшеня были спрятаны в кабине грузовика, выезжавшего в Китай.

«Водитель автомобиля, гражданин КНР, намеревался вывезти приобретенные в Приморье корни женьшеня на родину. Зная о запретах на вывоз ценных корней, он намеренно спрятал их от таможенного контроля», — говорится в сообщении.

В отношении нарушителя возбуждено уголовное дело о контрабанде стратегически важных товаров в крупном размере (ч.1 ст. 2261 УК РФ), санкция которой предусматривает до семи лет лишения свободы со штрафом в размере до 1 млн рублей.

Женьшень находится под угрозой исчезновения и занесен в Красную книгу РФ. Действующим законодательством женьшень отнесен к стратегически важным ресурсам дикой флоры.

18:37, 25.07.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → В Приморье таможенники задержали на российско-китайской границе контрабанду женьшеня стоимостью 3 млн рублей

Read More Here 30.12.2019, 22:05

I simply want to mention I am all new to blogging and site-building and truly liked this web blog. Probably I’m likely to bookmark your blog post . You absolutely come with awesome well written articles. Thanks a bunch for sharing your web page.

Teresa Deener 14.01.2020, 02:00

Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this post plus the rest of the site is extremely good.

Michale Erschen 15.01.2020, 19:43

Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you, However I am experiencing difficulties with your RSS. I don’t understand the reason why I cannot subscribe to it. Is there anyone else getting the same RSS issues? Anyone who knows the answer will you kindly respond? Thanx.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 23:55

Aw, this was an extremely good post. Finding the time and actual effort to make a great article… but what can I say… I put things off a lot and never manage to get nearly anything done.

fichier qualifié 07.03.2020, 01:46

The very next time I read a blog, I hope that it does not fail me as much as this one. After all, Yes, it was my choice to read, but I truly believed you would probably have something useful to talk about. All I hear is a bunch of complaining about something you could fix if you weren't too busy looking for attention.

Aracelis Pingleton 08.03.2020, 14:59

Good blog you have got here... It’s hard to find quality writing like yours nowadays. I seriously appreciate individuals like you! Take care!!

look at here now 10.03.2020, 06:56

I just want to mention I am just newbie to weblog and seriously loved this web-site. Most likely I’m want to bookmark your website . You amazingly come with tremendous writings. With thanks for revealing your web site.

bare 15.03.2020, 19:20

Good day! I just wish to offer you a big thumbs up for the great info you have here on this post. I will be returning to your web site for more soon.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS