«Алроса» распродаёт династию — самый дорогой российский бриллиант «ушёл» в чужие руки на торгах

Алмазодобывающая компания «Алроса» продала на аукционе главный бриллиант из коллекции «Династия». Об этом сообщается на сайте компании.

Камень «Династия» представляет собой бесцветный бриллиант массой 51,38 карата чистоты VVS1 (без включений) с 57 гранями.

«Это самый чистый и дорогой бриллиант, когда-либо ограненный в нашей стране, вершина мастерства русских огранщиков», — отмечается в сообщении пресс-службы компании.

На торгах, которые прошли 2 августа, был продан последний из пяти камней коллекции «Династия». Общая сумма выручки компании составила около десяти миллионов долларов. Итоговые цены превысили стартовые примерно на 30 процентов.

Все пять бриллиантов были созданы из одного алмаза «Романовы» весом в 179 карат, добытого в 2015 году на кимберлитовой трубке «Нюрбинская» в Якутии. Четыре других камня, полученные после огранки, получили имена династий, внесших свой вклад в развитие ювелирного дела в России: «Шереметевы», «Орловы», «Воронцовы» и «Юсуповы», сообщает РИА Новости.

09:02, 04.08.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → «Алроса» распродаёт династию — самый дорогой российский бриллиант «ушёл» в чужие руки на торгах

internet 31.12.2019, 07:53

I just want to mention I am all new to weblog and really enjoyed your web page. Very likely I’m want to bookmark your site . You absolutely come with beneficial articles and reviews. With thanks for sharing your web site.

CrowdforApps 15.01.2020, 06:36

This website was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me. Thank you.

Mercy Cambel 15.01.2020, 23:46

I'm very happy to find this site. I need to to thank you for ones time for this wonderful read!! I definitely enjoyed every part of it and I have you bookmarked to look at new things on your site.

Leonida Germinaro 16.01.2020, 01:49

Howdy! This post could not be written any better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I'll forward this post to him. Fairly certain he's going to have a great read. Thank you for sharing!

healthy fresh recipes 04.03.2020, 10:53

Great web site you have here... It’s hard to find high-quality writing like yours nowadays. I really appreciate people like you! Take care!!

achat fichier email 05.03.2020, 14:40

There's certainly a great deal to learn about this topic. I love all of the points you have made.

Bob Leblond 06.03.2020, 10:25

I absolutely love your website... Pleasant colors & theme. Did you create this amazing site yourself? Please reply back as I’m wanting to create my own blog and would love to find out where you got this from or just what the theme is called. Cheers!

Tyree Menefee 08.03.2020, 22:21

Oh my goodness! Impressive article dude! Thanks, However I am experiencing troubles with your RSS. I don’t know the reason why I can't join it. Is there anybody having the same RSS problems? Anyone who knows the solution will you kindly respond? Thanx!!

navigate to these guys 10.03.2020, 02:12

I just want to say I'm new to blogging and absolutely loved this web site. Likely I’m want to bookmark your blog post . You absolutely come with awesome articles. With thanks for revealing your blog.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS