Число заявок на электронные визы в дальневосточные регионы выросло в пять раз

Востребованность электронных виз для въезда на Дальний Восток у иностранных граждан за семь месяцев 2018 года выросла в пять раз по сравнению с 2017 годом, сообщает пресс-служба Министерства по развитию Дальнего Востока РФ.

«Мы видим рост интереса к электронным визам. Число заявлений выросло более чем в пять раз. По итогам прошлого года, было выдано 6 тыс. электронных виз, по ним на Дальний Восток въехало 3,8 тыс. человек. Сейчас выдано уже более 34 тыс. таких виз и въехало 22,3 тыс. человек», — цитирует пресс-служба заместителя министра Павла Волкова.

По его словам, 60% от числа получивших электронную визу въезжают на территорию России. Механизм электронных виз стал применяться на Дальнем Востоке с начала августа прошлого года. С помощью электронной визы можно прибыть в Сахалинскую область, Приморский и Камчатский края.

«Приехать по упрощенному визовому режиму можно через 11 пунктов пропуска. Самый востребованный пункт пропуска — аэропорт Кневичи (Владивосток). Но с 1 сентября откроются воздушные пункты пропуска еще в пяти дальневосточных регионах, и тогда мы ждем увеличения потока иностранцев», — сказал Волков.

Право на упрощенный въезд в Россию по электронной визе предоставляется гражданам Алжира, Бахрейна, Брунея, Индии, Ирана, Катара, Китая, КНДР, Кувейта, Марокко, Мексики, ОАЭ, Омана, Саудовской Аравии, Сингапура, Туниса, Турции и Японии. 

С 1 сентября этот механизм должен заработать во всех технически оснащенных аэропортах Дальнего Востока: Петропавловск-Камчатский (Елизово, Камчатский край), Благовещенск (Амурская область), Хабаровск (Новый, Хабаровский край), Южно-Сахалинск (Хомутово, Сахалинская область), Анадырь (Угольный, Чукотский автономный округ).

18:02, 10.08.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Число заявок на электронные визы в дальневосточные регионы выросло в пять раз

Elektroschrott Ankauf 06.03.2020, 05:38

Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this write-up and also the rest of the site is really good.

Leslee Rainer 06.03.2020, 14:01

You made some really good points there. I checked on the internet for more info about the issue and found most individuals will go along with your views on this site.

achat base de données b2c 07.03.2020, 04:50

Spot on with this write-up, I seriously think this website needs far more attention. I’ll probably be returning to see more, thanks for the advice.

btc hyip 08.03.2020, 03:18

I like it when individuals come together and share views. Great website, continue the good work.

Stacie Deliz 09.03.2020, 13:34

Aw, this was an incredibly good post. Taking a few minutes and actual effort to produce a top notch article… but what can I say… I hesitate a lot and never manage to get nearly anything done.

umlcode 09.03.2020, 20:17

Having read this I believed it was really enlightening. I appreciate you finding the time and energy to put this information together. I once again find myself spending a lot of time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile!

kingspan insulation 09.03.2020, 22:51

You've made some really good points there. I checked on the net for more information about the issue and found most individuals will go along with your views on this website.

Going Here 11.03.2020, 03:17

I simply want to mention I am new to blogging and certainly enjoyed your website. Very likely I’m going to bookmark your site . You amazingly come with tremendous articles. Many thanks for sharing your blog.

rental 12.03.2020, 04:42

Good article. I certainly appreciate this website. Stick with it!

toronto decks 12.03.2020, 07:18

Saved as a favorite, I love your blog!

Notariat Londra 12.03.2020, 09:07

Hi there! This blog post couldn’t be written any better! Reading through this article reminds me of my previous roommate! He always kept preaching about this. I most certainly will send this information to him. Fairly certain he's going to have a good read. Many thanks for sharing!

Notary Hounslow 12.03.2020, 17:39

There is definately a lot to learn about this issue. I love all the points you made.

Subaru Malaysia 13.03.2020, 14:27

Excellent blog post. I certainly appreciate this website. Keep writing!

powerball site 13.03.2020, 21:16

Having read this I thought it was very informative. I appreciate you finding the time and effort to put this short article together. I once again find myself personally spending way too much time both reading and leaving comments. But so what, it was still worth it.

apple recipes 14.03.2020, 05:47

Excellent article. I definitely appreciate this website. Thanks!

submit a guest post free 14.03.2020, 07:22

It’s difficult to find knowledgeable people in this particular subject, however, you sound like you know what you’re talking about! Thanks

best seo services 14.03.2020, 10:00

This is a topic that is near to my heart... Many thanks! Where are your contact details though?

Netflix 14.03.2020, 21:44

You are so cool! I do not think I've read through anything like this before. So nice to discover another person with unique thoughts on this topic. Really... many thanks for starting this up. This web site is something that's needed on the internet, someone with a bit of originality.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS