Продукты и лекарства доставлены на задержанное в Южной Корее российское судно «Палладий»

Экипаж задержанного в южнокорейском порту Пусан российского судна «Палладий» получил продукты и лекарства, на нехватку которых жаловались моряки, сообщил председатель Дальневосточной региональной организации Российского профсоюза моряков (ДВРО РПСМ) Николай Суханов.

«Пришло сообщение с судна „Палладий“, один из членов экипажа сообщает, что благодаря средствам массовой информации и освещению проблем, возникших на судне, на борт доставили продукты дней на 20. Российский консул доставил необходимые лекарства», — сказал Н.Суханов.

Моряков продолжает опрашивать южнокорейская полиция, экипажу запрещен сход на берег, добавил он.

В начале этой недели моряки сообщили, что на судне заканчиваются продукты, средства гигиены, лекарства.

Как сообщалось, на прошлой неделе береговая охрана Южной Кореи задержала российское судно «Палладий» с 15 членами экипажа на борту, которое самовольно покинуло порт Пусан.

Несколько членов экипажа при задержании оказали сопротивление. В настоящее время задержаны капитан, судовладелец и боцман. «Палладий» находится в порту Пусан, 11 морякам запрещено сходить на берег.

Ранее экипаж встречался с российским консулом, рассказал о сложившейся ситуации. Моряки сообщили, что хотят как можно быстрее вернуться в РФ, а также о том, что имеется долг по зарплате за июль—август.

Вице-консул генконсульства РФ в Пусане Евгений Евдокимов ранее сообщил «Интерфаксу», что вопрос о репатриации моряков находится в проработке. Российские дипломаты, по его словам, «находятся в постоянном контакте с южнокорейскими властями по ситуации с задержанным российским судном и моряками».

По информации одного из моряков, «Палладий» за долги судовладельца передан на хранение корейской компании до погашения долга.

В июне российское судно «Палладий» компании «Дальтранс» было задержано портовыми властями в Пусане за долги по зарплате морякам. Долг восьми членам экипажа за пять месяцев составил 250 тыс. руб.

По данным профсоюза, после обращения в Дальневосточное следственное управление на транспорте СКР и в инспекцию Международной федерации транспортных рабочих в порту Пусан большая часть долга по заработной плате морякам была выплачена. В августе пять членов экипажа судна обратились в ДВРО РПСМ с просьбой помочь им вернуться на родину.

11:16, 08.09.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Продукты и лекарства доставлены на задержанное в Южной Корее российское судно «Палладий»

healthy fresh recipes 05.03.2020, 01:50

Having read this I believed it was really enlightening. I appreciate you taking the time and energy to put this short article together. I once again find myself spending a significant amount of time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it!

WoodHaus Design 05.03.2020, 05:46

I blog often and I really thank you for your content. The article has really peaked my interest. I am going to bookmark your blog and keep checking for new details about once a week. I subscribed to your RSS feed as well.

achat fichier email 05.03.2020, 14:16

I seriously love your blog... Excellent colors & theme. Did you make this web site yourself? Please reply back as I’m trying to create my own personal site and want to know where you got this from or exactly what the theme is named. Thank you!

indian girl phone no for friendship 05.03.2020, 18:29

Very good post. I am going through some of these issues as well...

sexy 05.03.2020, 23:04

This site was... how do I say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Appreciate it.

Festplatten Recycling 06.03.2020, 07:18

Hello! I simply want to offer you a big thumbs up for the excellent info you have got here on this post. I'll be returning to your blog for more soon.

fichier qualifié 06.03.2020, 23:41

This website definitely has all the info I needed about this subject and didn’t know who to ask.

ico hyip 08.03.2020, 03:57

Howdy! I simply want to give you a big thumbs up for your excellent information you have got here on this post. I will be returning to your site for more soon.

Laurine Condren 09.03.2020, 10:20

Everything is very open with a precise clarification of the challenges. It was truly informative. Your site is very helpful. Thank you for sharing.

pl/sql to uml tool 09.03.2020, 21:03

This is a topic which is close to my heart... Best wishes! Where are your contact details though?

More Bonuses 10.03.2020, 00:41

I simply want to say I am just very new to blogs and truly enjoyed your web page. Most likely I’m likely to bookmark your website . You definitely come with awesome writings. Thank you for sharing with us your blog site.

music 10.03.2020, 04:11

This web site truly has all the info I needed about this subject and didn’t know who to ask.

travel 12.03.2020, 02:38

Greetings! Very useful advice in this particular post! It is the little changes that produce the biggest changes. Many thanks for sharing!

fence repair toronto 12.03.2020, 08:02

I'm very happy to uncover this site. I need to to thank you for ones time for this particularly wonderful read!! I definitely liked every part of it and I have you saved as a favorite to look at new things on your website.

Notar Roman Londra 12.03.2020, 11:35

That is a very good tip particularly to those new to the blogosphere. Short but very precise information… Thank you for sharing this one. A must read article!

Notary Feltham 12.03.2020, 15:11

I was able to find good information from your blog posts.

Perodua 13.03.2020, 15:32

Pretty! This has been a really wonderful post. Thanks for supplying this information.

powerball 13.03.2020, 21:07

After I initially commented I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I get 4 emails with the exact same comment. Is there a way you are able to remove me from that service? Kudos.

how to share wifi password from iphone to iphone 14.03.2020, 02:22

Very good info. Lucky me I found your website by accident (stumbleupon). I've saved as a favorite for later.

free guest post service 14.03.2020, 07:37

Your style is really unique in comparison to other folks I have read stuff from. Thank you for posting when you've got the opportunity, Guess I'll just bookmark this page.

ecommerce web designers 14.03.2020, 12:40

This is a really good tip particularly to those fresh to the blogosphere. Brief but very accurate info… Many thanks for sharing this one. A must read article.

bare 16.03.2020, 07:07

This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Cheers.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS