Участник ВЭФ: мост Сахалин — Япония приведёт к росту промышленности и туризма

Осуществление проекта соединения Сахалина и Японии при помощи железнодорожного моста привело бы к росту промышленности и туризма на Дальнем Востоке, заявил в интервью РИА Новости участник Восточного экономического форума, президент японской транспортной компании Toyo Trans Inc. Ивао Такахаси.

«Я знаю, что этот проект уже долгие годы является мечтой. Его реализация во многом изменила бы (интенсивность – ред.) обменов между людьми, перемещения товаров, внесла бы большой вклад в серьезные изменения в (численности – ред.) населения и (развитии – ред.) промышленности в Приморье. Думаю, что прежде всего это оказало бы влияние на рост туризма на Сахалин, а также на передвижение продуктов питания и товаров между двумя странами», — сказал Исао Такахаси.

Возможность строительства автомобильного и железнодорожного моста между Сахалином и Хоккайдо обсуждается уже несколько лет, как часть проекта по соединению Сахалина с материковой частью России. 

Для этого необходимо построить мост через пролив Невельского. В случае интенсивного грузооборота по этому мосту, возможно соединение Сахалина с самым северным японским островом Хоккайдо посредством такого же моста через пролив Лаперуза.

Между тем, строительство такого моста технически вполне возможно. По крайней мере, пример самого длинного морского моста в мире имеется. Не так давно в Китае открылся, пожалуй, самое амбициозное инженерное сооружение – мост, который соединил Гонконг, Чжухай и Макао. 

Длина сооружения — 55 километров. Это самый длинный морской мост в мире. Мост имеет шесть полос для движения транспорта и состоит из четырех туннелей, один из которых подводный (он, кстати, тоже самый длинный в мире). Для поддержки сооружения было построено четыре искусственных острова.

19:15, 10.09.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Участник ВЭФ: мост Сахалин — Япония приведёт к росту промышленности и туризма

he has a good point 30.12.2019, 23:30

I simply want to say I am just new to blogs and certainly loved your blog. Most likely I’m want to bookmark your website . You really come with awesome article content. Many thanks for sharing your web site.

Marcelina Podwoski 14.01.2020, 04:49

Great web site you have here... It’s difficult to find high-quality writing like yours nowadays. I seriously appreciate people like you! Take care!!

Love Irrigation 14.01.2020, 10:52

It’s difficult to find well-informed people about this topic, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

CrowdforApps 15.01.2020, 10:09

When I originally commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on whenever a comment is added I receive four emails with the exact same comment. Is there a way you are able to remove me from that service? Thank you.

Joshua Pampusch 16.01.2020, 00:05

Oh my goodness! Incredible article dude! Many thanks, However I am experiencing difficulties with your RSS. I don’t know why I can't join it. Is there anybody getting similar RSS issues? Anyone that knows the answer can you kindly respond? Thanks!

read review 17.01.2020, 23:52

I simply want to tell you that I'm very new to blogging and certainly liked this web site. Likely I’m likely to bookmark your blog . You surely have great well written articles. Thank you for sharing with us your blog site.

achat base de données b2b 05.03.2020, 15:43

Having read this I believed it was rather informative. I appreciate you spending some time and energy to put this informative article together. I once again find myself spending way too much time both reading and commenting. But so what, it was still worthwhile!

Denver Grunst 06.03.2020, 11:58

After exploring a few of the articles on your site, I really appreciate your technique of blogging. I saved as a favorite it to my bookmark webpage list and will be checking back soon. Please visit my website too and tell me what you think.

fichier qualifié 06.03.2020, 22:22

Hi, I do think this is an excellent site. I stumbledupon it 😉 I'm going to revisit once again since i have book marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide other people.

Phylicia Marrs 09.03.2020, 14:24

Greetings! Very helpful advice within this post! It is the little changes which will make the most significant changes. Thanks for sharing!

check here 10.03.2020, 13:21

I just want to say I am just newbie to blogging and site-building and actually liked you're blog site. Almost certainly I’m likely to bookmark your website . You amazingly come with awesome article content. Cheers for sharing your web page.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS