Экс-главу МЧС, нынешнего начальника предвыборного штаба Тарасенко, Владимира Пучкова вызвали на допрос в Следственный комитет

Следователи вызвали бывшего главу МЧС России Владимира Пучкова, который ныне возглавляет предвыборный штаб врио главы Приморья Андрея Тарасенко, на допрос. Об этом со ссылкой на знакомые с ситуацией источники сообщил в среду, 12 сентября, РЕН ТВ.

По информации РБК, Пучков проходит свидетелем по уголовному делу.

По данным источника РБК, Пучкова вызвали по уголовному делу, которое было возбуждено в мае и касается злоупотреблений должностными полномочиями. Он проходит по нему свидетелем. В отношении кого возбуждено дело, источник не уточнил.

Должность министра по делам гражданской обороны, чрезвычайным ситуациям и ликвидации последствий стихийных бедствий Пучков занимал в период с 2012-го по 2018 год. В состав нового правительства после инаугурации президента России Владимира Путина в мае он не вошел, его место в кабмине занял бывший заместитель директора ФСБ Евгений Зиничев. Пучкову впоследствии предложили пост сенатора от Приморья. В июле чиновник также возглавил предвыборный штаб врио губернатора региона Андрея Тарасенко (по итогам единого дня голосования, он не смог победить в первом туре, набрав только 46,56% голосов).

В июле Тверской суд арестовал бывшего первого заместителя Пучкова – Сергея Шлякова (на посту замглавы МЧС он работал в 2013–2015 годах). По версии следствия, в 2015 году Шляков​ пытался продать должность ио губернатора Ярославской области. В обмен за это бывший заместитель главы МЧС, как указывал источник ТАСС, требовал 1 млн руб.

09:53, 13.09.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Экс-главу МЧС, нынешнего начальника предвыборного штаба Тарасенко, Владимира Пучкова вызвали на допрос в Следственный комитет

Get More Information 31.12.2019, 00:07

I simply want to mention I am beginner to blogs and truly loved your web site. Probably I’m planning to bookmark your blog post . You absolutely have really good articles and reviews. Appreciate it for sharing with us your web site.

Love Irrigation 14.01.2020, 09:59

I quite like looking through an article that can make men and women think. Also, thanks for permitting me to comment.

CrowdforApps 15.01.2020, 07:00

Your style is unique in comparison to other folks I've read stuff from. Thanks for posting when you've got the opportunity, Guess I'll just book mark this blog.

you can try this out 18.01.2020, 02:11

I just want to say I am just new to weblog and honestly liked you're web page. Almost certainly I’m likely to bookmark your website . You surely come with outstanding articles and reviews. Many thanks for sharing with us your web site.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 21:15

I'm more than happy to find this web site. I need to to thank you for ones time just for this wonderful read!! I definitely really liked every bit of it and i also have you bookmarked to check out new stuff in your blog.

achat base de données b2c 05.03.2020, 09:17

This is a topic that is near to my heart... Cheers! Where can I find the contact details for questions?

Allen Oelschlager 06.03.2020, 15:08

Great blog you've got here... It’s hard to find quality writing like yours these days. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

achat base de données b2c 07.03.2020, 00:48

Oh my goodness! Incredible article dude! Thanks, However I am encountering problems with your RSS. I don’t know why I can't subscribe to it. Is there anyone else having identical RSS problems? Anybody who knows the solution will you kindly respond? Thanx.

Phylis Truby 08.03.2020, 08:13

Right here is the perfect web site for everyone who would like to understand this topic. You know so much its almost tough to argue with you (not that I really would want to…HaHa). You certainly put a fresh spin on a subject that has been written about for ages. Great stuff, just wonderful.

a fantastic read 10.03.2020, 20:56

I just want to tell you that I'm very new to blogging and certainly liked your web blog. Probably I’m going to bookmark your website . You absolutely come with impressive posts. Appreciate it for sharing with us your website.

Onpassive Africa 13.03.2020, 06:56

Howdy! I could have sworn I’ve been to this web site before but after going through a few of the articles I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely pleased I stumbled upon it and I’ll be book-marking it and checking back regularly!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS