На Сахалине в партиях красной икры общим весом почти 3,6 тонны обнаружен стафилококк и плесень

Плесень, золотистый стафилококк и бактерии кишечной палочки выявили специалисты ветеринарной лаборатории в трех крупных партиях лососевой икры на Сахалине, сообщает сегодня пресс-служба территориального управления Россельхознадзора по Приморскому краю и Сахалинской области.

«По результатам исследований на соответствие санитарно-эпидемиологическим и гигиеническим требованиям, три крупные партии лососевой икры общим весом 3 тыс. 567 кг, произведенной в конце августа 2018 года в Сахалинской области, признаны не отвечающими требованиям технического регламента Таможенного союза», — говорится в сообщении.

Помимо обычных бактерий группы кишечных палочек, обнаруженных в трех пробах, в одном случае был выявлен стафилококк, а в одной пробе — «довольно редко встречающиеся грибы рода мукор». Предыдущий случай обнаружения мукора в икре был зафиксирован почти пять лет назад, отмечает пресс-служба.

Мукор называют белой плесенью, он опасен человека. Среди наиболее известных заболеваний, провоцируемых плесенью, — мукоромикоз, при котором гриб, попадая в человеческий организм, поражает внутренние органы.

18:26, 21.09.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → На Сахалине в партиях красной икры общим весом почти 3,6 тонны обнаружен стафилококк и плесень

This Site 31.12.2019, 04:56

I just want to tell you that I am all new to blogging and site-building and truly liked you're page. More than likely I’m likely to bookmark your site . You absolutely come with fantastic articles and reviews. Thanks for sharing your webpage.

Marshall Lung 14.01.2020, 02:31

Greetings, I do believe your website could possibly be having web browser compatibility issues. When I take a look at your website in Safari, it looks fine however when opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues. I merely wanted to give you a quick heads up! Aside from that, excellent site!

achat base de données b2b 05.03.2020, 12:37

This is a really good tip particularly to those new to the blogosphere. Brief but very precise info… Many thanks for sharing this one. A must read article!

Kristopher Voights 06.03.2020, 09:49

Hi! I just wish to offer you a huge thumbs up for the excellent info you have here on this post. I'll be returning to your site for more soon.

achat base de données b2c 07.03.2020, 00:40

This is a topic that is close to my heart... Cheers! Where can I find the contact details for questions?

Joseph Mcmanemy 08.03.2020, 12:04

Oh my goodness! Incredible article dude! Thank you, However I am going through difficulties with your RSS. I don’t know why I cannot join it. Is there anyone else having identical RSS problems? Anybody who knows the answer can you kindly respond? Thanx!!

check this site out 10.03.2020, 02:31

I just want to tell you that I am just beginner to weblog and really liked this page. Most likely I’m going to bookmark your blog post . You absolutely come with perfect well written articles. Thanks a lot for sharing with us your blog site.

Email Marketing 13.03.2020, 05:48

After looking over a handful of the blog articles on your blog, I really like your way of blogging. I book-marked it to my bookmark webpage list and will be checking back soon. Please check out my website as well and let me know how you feel.

bare 15.03.2020, 17:27

Greetings! Very useful advice in this particular article! It is the little changes that will make the most important changes. Thanks for sharing!

bare 16.03.2020, 02:48

Next time I read a blog, Hopefully it does not disappoint me just as much as this particular one. After all, I know it was my choice to read through, nonetheless I really believed you would have something helpful to say. All I hear is a bunch of crying about something that you could possibly fix if you weren't too busy seeking attention.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS