Дальневосточные гектары отдадут китайцам. Для ползучей экспансии?

Россия планирует предложить в аренду иностранным инвесторам миллион гектаров земли на Дальнем Востоке. Об этом сообщает South China Morning Post со ссылкой на директора инвестиционного департамента «Агентства Дальнего Востока по привлечению инвестиций и поддержке экспорта» Валерия Дубровского.

Вот что остается в Приморье после китайских арендаторов земли

Речь идет о землях сельхозназначения. Таким образом планируется привлечь в регион дополнительные инвестиции.

Ожидается, что аренда дальневосточной земли заинтересует в первую очередь китайских фермеров. По предварительным оценкам, половина арендаторов будут из Китая, 25 процентов — из России, еще 25 процентов — из остальных стран. Дубровский отметил, что ряд китайских компаний уже заинтересовались предложением.

Выделенные в аренду участки лучше всего подходят для культивации сои, пшеницы и картофеля, отмечают в агентстве.

По данным Россельхознадзора на май этого года, экспорт зерна и продуктов его переработки из России в Китай вырос по сравнению с прошлым сельскохозяйственным годом в 18 раз и составил 1,231 миллиона тонн. По мнению экспертов, спрос на российскую сельхозпродукцию подогрела торговая война Китая с США, пишет lenta.ru.

Таким образом, дальневосточный гектар для жителей России себя не оправдал, поэтому власть придумала отдавать пустующие земли гражданам Китая. Можно только представить, во что они превратят дальневосточные гектары, если даже свою землю практически угробили различными химикатами для повышения урожайности...

13:09, 22.09.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Дальневосточные гектары отдадут китайцам. Для ползучей экспансии?

deck repair toronto 12.03.2020, 07:33

This is a good tip particularly to those new to the blogosphere. Short but very precise info… Appreciate your sharing this one. A must read article!

Procura Londra 12.03.2020, 13:20

When I originally left a comment I seem to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on whenever a comment is added I get four emails with the same comment. Is there a way you can remove me from that service? Kudos.

Apostille 12.03.2020, 15:12

Everyone loves it when individuals get together and share views. Great blog, stick with it.

Volkswagen 13.03.2020, 14:44

Hi there, I believe your website could possibly be having web browser compatibility issues. When I take a look at your site in Safari, it looks fine however, when opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Aside from that, excellent site.

Clifton Bierley 13.03.2020, 19:21

Hi there! I simply would like to give you a big thumbs up for your great information you have got here on this post. I'll be coming back to your site for more soon.

korea powerball 13.03.2020, 20:36

Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you, However I am having troubles with your RSS. I don’t understand why I am unable to subscribe to it. Is there anyone else getting similar RSS issues? Anyone that knows the answer will you kindly respond? Thanks!

linksys 1800 support number 14.03.2020, 00:51

This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Kudos.

bread recipes 14.03.2020, 03:22

It’s difficult to find knowledgeable people on this subject, however, you sound like you know what you’re talking about! Thanks

best web design websites 14.03.2020, 10:52

I’m impressed, I must say. Rarely do I encounter a blog that’s equally educative and entertaining, and without a doubt, you've hit the nail on the head. The issue is something too few men and women are speaking intelligently about. I'm very happy that I came across this during my search for something concerning this.

Netflix 14.03.2020, 22:56

Aw, this was a really good post. Taking the time and actual effort to make a really good article… but what can I say… I hesitate a whole lot and don't seem to get nearly anything done.

bare 15.03.2020, 22:46

Having read this I thought it was very enlightening. I appreciate you finding the time and energy to put this article together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worthwhile!

bare 16.03.2020, 10:58

This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Kudos.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS