В Сахалинской области увеличили объёмы добычи и сроки промысла кеты

Вчера члены комиссии по регулированию добычи (вылова) анадромных видов рыб в Сахалинской области рассмотрели ряд актуальных вопросов, касающихся организации и проведения лососевой путины на островах.

В первую очередь комиссией было принято решение об изменении объёмов добычи кеты (в сторону увеличения) в промысловых районах Сахалинской области в 2018 году.

В частности, на 8000 тонн увеличен объём промышленного вылова кеты в Южно-Курильской зоне.Теперь с этой добавкой общий объём добычи кеты в районе острова Итуруп составляет 19 380 тонн, а по Сахалинской области — 41 180 тонн.

На этом же заседании областной комиссии по анадромным принято решении о продлении сроков добычи тихоокеанских лососей (кеты) в районе от мыса Тунайча до мыса Свободного по 30 октября в связи с продолжающимися подходами кеты заводского происхождения.

По рекомендации СКТУ, Сахалинского филиала ФГБУ «Главрыбвод», ФГБНУ «СахНИРО», решено установить рыбоучётные заграждения с правом изъятия тихоокеанских лососей на реке Саратовке и ручье Скальном. Эти водные объекты обслуживает ООО «Континент» и ООО "Компания «Буг».

А также на этом заседании комиссии определены места постановки ставных орудий лова тихоокеанских лососей с целью промышленного и прибрежного рыболовства в промысловых районах к северо-востоку от мыса Спиридонова, сообщает ИА Sakh.com.

14:39, 13.10.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → В Сахалинской области увеличили объёмы добычи и сроки промысла кеты

you could check here 30.12.2019, 21:57

I just want to mention I'm all new to blogging and site-building and definitely loved you're page. Most likely I’m likely to bookmark your site . You amazingly have beneficial posts. Appreciate it for sharing your web page.

Mallie Hazan 14.01.2020, 05:04

This blog was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me. Kudos!

Love Irrigation 14.01.2020, 10:31

You are so interesting! I don't think I've read through something like this before. So nice to find someone with a few genuine thoughts on this subject. Really... thank you for starting this up. This website is something that is required on the web, someone with a bit of originality.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 07:48

Good day! I just want to give you a big thumbs up for your great information you have right here on this post. I am coming back to your web site for more soon.

healthy fresh recipes 05.03.2020, 00:03

I needed to thank you for this fantastic read!! I absolutely loved every little bit of it. I have you saved as a favorite to check out new things you post…

achat base de données b2b 05.03.2020, 13:54

I’m impressed, I have to admit. Rarely do I encounter a blog that’s both educative and engaging, and without a doubt, you've hit the nail on the head. The issue is something not enough folks are speaking intelligently about. Now i'm very happy I found this in my hunt for something regarding this.

Renda Chesser 06.03.2020, 12:32

Hey there! I just want to give you a big thumbs up for the excellent information you have here on this post. I will be coming back to your site for more soon.

achat base de données b2b 07.03.2020, 05:09

I want to to thank you for this fantastic read!! I certainly loved every little bit of it. I've got you bookmarked to check out new things you post…

Toya Zarkin 09.03.2020, 10:20

Good site you have got here... It’s difficult to find excellent writing like yours nowadays. I truly appreciate individuals like you! Take care!!

why not find out more 10.03.2020, 06:13

I just want to tell you that I am just all new to weblog and seriously enjoyed you're page. Likely I’m likely to bookmark your blog . You absolutely have wonderful posts. Regards for revealing your blog site.

bare 15.03.2020, 07:40

Your style is unique compared to other folks I have read stuff from. Thanks for posting when you have the opportunity, Guess I'll just book mark this site.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS