Приморье и Крым развивают сотрудничество

Во Владивостоке состоялось совместное заседание Совета муниципальных образований Приморского края и Совета муниципальных образований Республики Крым.

не красна изба углами, а красна котами

В ходе встречи были подписаны соглашения о сотрудничестве между городами двух регионов — Артёмом и Ялтой, Уссурийском и Евпаторией. Находка будет взаимодействовать с курортным Судаком в сферах торговли, туризма, спорта и культуры. Кроме того, соглашение предполагает обмен опытом и информацией по созданию рекреационных зон, благоустройства территорий, безбарьерной среды, дает возможность для диалога между бизнес-структурами, сообщает пресс-служба администрации Находки.

В настоящее время ведётся детальная проработка планов сотрудничества. Но уже сейчас можно сказать, что два города могут предложить друг другу. Например, есть очевидный взаимовыгодный интерес в сфере торговли. Так, в Судаке планируется открытие магазина «Находка», где крымчане смогут приобрести тихоокеанские морские деликатесы, дальневосточные бальзамы, орехи и приморский мёд. А в Находке появится магазин «Судак», в котором будут представлены знаменитые крымские марочные и шампанские вина, фрукты и овощи.

Разумеется, привлекательной для находкинцев будет курортная составляющая Судака. Этот крымский город более сотни лет известен как круглогодичная здравница с целебным минеральным источником. В его санаториях и пансионатах лечат заболевания органов дыхания, нервной системы, сердечно-сосудистые заболевания и т.д. Кроме того, это единственный крымский курорт с пляжем из кварцевого песка. Благодаря сотрудничеству, многие жители нашего города смогут подлечиться в Крыму по льготным путёвкам. Причём, речь как о находкинцах определённых социальных категорий — например, многодетных семьях, пенсионерах, инвалидах, так и о работниках городских предприятий по линии профсоюзов.

Любопытно, что крымчане заинтересовались опытом Находки в вопросах благоустройства и озеленения в рамках федеральных программ, а также эффективной организации работы жилищно-коммунального хозяйства в условиях бюджетного дефицита, характерного для многих муниципалитетов страны. 

И, конечно же, соглашение предусматривает взаимный культурный обмен, в рамках которого творческие коллективы Находки смогут побывать с гастролями в Крыму, а у находкинцев будет возможность познакомиться с народными талантами из Судака. В ближайшее время планируется ответный визит делегации Находки, в ходе которого соглашение обретёт реальную программу с конкретными детализированными планами совместных мероприятий.

10:00, 25.10.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Приморье и Крым развивают сотрудничество

Conference Organizer 19.02.2020, 02:35

Hi there, I do believe your site could be having internet browser compatibility issues. When I look at your web site in Safari, it looks fine however when opening in I.E., it's got some overlapping issues. I simply wanted to provide you with a quick heads up! Other than that, excellent website!

Federico Calderon Real Estate 19.02.2020, 05:43

When I initially left a comment I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on every time a comment is added I get four emails with the same comment. Is there a way you can remove me from that service? Appreciate it.

apply here shell joint venture livewire programme 20.02.2020, 01:49

You should take part in a contest for one of the finest blogs on the net. I am going to highly recommend this blog!

btl toys 21.02.2020, 19:41

After checking out a handful of the articles on your blog, I really like your way of blogging. I book-marked it to my bookmark website list and will be checking back soon. Please check out my website too and let me know your opinion.

Legal justice Advocates 21.02.2020, 21:56

Your style is really unique in comparison to other people I've read stuff from. Many thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just bookmark this blog.

male perf avis francais 22.02.2020, 11:12

Next time I read a blog, Hopefully it won't fail me just as much as this particular one. I mean, I know it was my choice to read, however I really believed you'd have something helpful to talk about. All I hear is a bunch of crying about something that you could possibly fix if you weren't too busy searching for attention.

crazy bulk 22.02.2020, 21:28

I enjoy looking through an article that will make people think. Also, thanks for allowing for me to comment.

hardware 23.02.2020, 00:59

This is a really good tip particularly to those new to the blogosphere. Brief but very accurate information… Many thanks for sharing this one. A must read article.

planning 23.02.2020, 08:31

I really like looking through an article that can make men and women think. Also, many thanks for allowing for me to comment.

super peach wear 23.02.2020, 10:09

This is a topic which is close to my heart... Thank you! Where can I find the contact details for questions?

Eat placenta 23.02.2020, 12:30

An impressive share! I've just forwarded this onto a colleague who has been doing a little homework on this. And he in fact bought me dinner because I stumbled upon it for him... lol. So let me reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending time to talk about this topic here on your internet site.

source 24.02.2020, 17:51

I was extremely pleased to discover this website. I need to to thank you for your time due to this wonderful read!! I definitely really liked every part of it and I have you saved as a favorite to check out new information on your site.

read more 24.02.2020, 19:25

Good post. I learn something totally new and challenging on websites I stumbleupon every day. It will always be helpful to read content from other writers and practice a little something from other web sites.

click here 25.02.2020, 02:24

An outstanding share! I have just forwarded this onto a colleague who was conducting a little research on this. And he in fact ordered me lunch due to the fact that I found it for him... lol. So let me reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to discuss this subject here on your web site.

source 25.02.2020, 09:02

I like reading an article that will make men and women think. Also, thanks for allowing for me to comment.

Best grapes (the fruit) in La 25.02.2020, 15:52

There's definately a lot to know about this subject. I really like all the points you have made.

Superior Home Inspection Fayetteville NC 25.02.2020, 23:46

Can I simply just say what a comfort to find an individual who really understands what they are discussing on the web. You definitely realize how to bring an issue to light and make it important. More people have to check this out and understand this side of your story. I was surprised you're not more popular given that you certainly possess the gift.

Ontario Lottery 26.02.2020, 01:17

Very good article. I am going through some of these issues as well...

Rain Go Exteriors of Raleigh 26.02.2020, 04:58

Hello, I do believe your site could be having browser compatibility problems. When I take a look at your website in Safari, it looks fine however, if opening in I.E., it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Besides that, great site.

Abbruch aus Lübeck 26.02.2020, 07:56

Your style is really unique compared to other people I've read stuff from. Thanks for posting when you have the opportunity, Guess I'll just bookmark this site.

SEO Services Baltimore 26.02.2020, 11:33

Having read this I believed it was really enlightening. I appreciate you finding the time and energy to put this article together. I once again find myself personally spending way too much time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it!

rug cleaning fayetteville nc 26.02.2020, 21:46

Very good article! We will be linking to this great content on our site. Keep up the great writing.

indie music 27.02.2020, 00:50

Excellent post. I'm facing many of these issues as well...

Heavyweight Boxing 27.02.2020, 05:10

I love looking through a post that will make men and women think. Also, thanks for allowing for me to comment.

Web Designing Course 27.02.2020, 20:42

I really like it when folks get together and share views. Great blog, keep it up.

Fat Tyre Cross-country Bikes 28.02.2020, 03:14

I couldn’t resist commenting. Well written.

Ahmed Joktan 28.02.2020, 06:45

You made some decent points there. I looked on the net for more information about the issue and found most people will go along with your views on this web site.

organic cbd 28.02.2020, 11:13

There's definately a great deal to learn about this subject. I like all of the points you made.

cbd candy 28.02.2020, 13:25

I really like looking through an article that can make men and women think. Also, thank you for allowing for me to comment.

medterra 28.02.2020, 16:25

Great site you have here... It’s difficult to find good quality writing like yours these days. I seriously appreciate individuals like you! Take care!!

scammer 29.02.2020, 03:55

Everything is very open with a very clear clarification of the issues. It was truly informative. Your website is useful. Thanks for sharing.

print shop London 29.02.2020, 08:16

Good post. I learn something totally new and challenging on websites I stumbleupon everyday. It will always be useful to read content from other writers and practice something from their websites.

CBD near me 29.02.2020, 10:24

You made some good points there. I looked on the web for additional information about the issue and found most individuals will go along with your views on this web site.

elan townhouses 29.02.2020, 13:53

When I originally commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on every time a comment is added I receive four emails with the exact same comment. There has to be an easy method you are able to remove me from that service? Appreciate it.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 10:19

May I simply say what a comfort to find someone that genuinely knows what they're discussing on the net. You actually realize how to bring a problem to light and make it important. More and more people should look at this and understand this side of the story. I was surprised you are not more popular because you certainly have the gift.

unbeatable prices 05.03.2020, 22:56

Everything is very open with a precise clarification of the issues. It was really informative. Your site is very useful. Thanks for sharing.

DATENTRÄGERVERNICHTUNG 06.03.2020, 08:54

Excellent write-up. I absolutely love this website. Keep writing!

Britt Reill 08.03.2020, 17:32

I'm pretty pleased to find this web site. I want to to thank you for ones time for this wonderful read!! I definitely appreciated every bit of it and I have you saved to fav to look at new stuff in your site.

travel 12.03.2020, 02:17

Everything is very open with a really clear description of the challenges. It was definitely informative. Your site is very helpful. Thanks for sharing.

Notar Roman Londra 12.03.2020, 12:21

You're so interesting! I do not believe I have read anything like that before. So wonderful to find somebody with some unique thoughts on this issue. Really... many thanks for starting this up. This site is one thing that is needed on the internet, someone with some originality.

Legalisation 12.03.2020, 16:28

I really love your site... Pleasant colors & theme. Did you develop this amazing site yourself? Please reply back as I’m attempting to create my own personal blog and would love to know where you got this from or just what the theme is named. Thank you!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS