В Уссурийске суд возвратил в муниципальную собственность земельные участки, приобретённые мошенническим путём

Уссурийской городской прокуратурой проведена проверка законности приобретения местными жителями права собственности на земельные участки, находившихся в муниципальной собственности.

Действующим законодательством исключительное право на приобретение в собственность земельных участков предоставлено гражданам, которые являются собственниками зданий, сооружений, расположенных на таких земельных участках.

В ходе проверки установлено, что весной т.г. администрацией Уссурийского городского округа заключено три договора купли-продажи земельных участков без проведения торгов по льготной цене в связи с тем, что местными жителями представлены документы о фактическом расположении на них объектов недвижимого имущества.

Прокуратурой проведен осмотр выкупленных у муниципального образования земельных участков. Установлено, что они свободны от построек, более того — поросли 1,5-метровой травой. 

Таким образом, в администрацию были представлены несоответствующие действительности сведения о наличии в границах участков объектов капитального строительства.

Учитывая данные обстоятельства, прокурор направил материалы проверки в следственные органы, по итогам рассмотрения которых в отношении заявителей возбуждено уголовное дело по ст. 159 УК РФ (мошенничество, т.е. приобретение права на чужое имущество путем обмана или злоупотребления доверием).

Кроме этого, городской прокурор обратился в суд с исковыми заявлениями о признании заключенных договоров купли-продажи трех земельных участков недействительными.

Решением Уссурийского районного суда исковые требования прокурора удовлетворены, предложено применить последствия недействительности сделок путем аннулирования Управлением Федеральной службы Государственной регистрации, кадастра и картографии по краю записи о регистрации права собственности на спорные земельные участи, сообщается на сайте краевой прокуратуры.

16:02, 28.11.2018 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → В Уссурийске суд возвратил в муниципальную собственность земельные участки, приобретённые мошенническим путём

bra 05.03.2020, 23:06

Excellent web site you have here... It’s difficult to find excellent writing like yours nowadays. I truly appreciate individuals like you! Take care!!

DATENTRÄGERVERNICHTUNG 06.03.2020, 07:48

This web site certainly has all of the information and facts I needed concerning this subject and didn’t know who to ask.

achat fichier email 07.03.2020, 01:35

After checking out a number of the articles on your web site, I seriously appreciate your technique of blogging. I book marked it to my bookmark website list and will be checking back in the near future. Please visit my website too and tell me how you feel.

ico investors 08.03.2020, 05:17

Spot on with this write-up, I truly think this site needs far more attention. I’ll probably be back again to read more, thanks for the information.

Marshall Riggie 08.03.2020, 14:01

That is a great tip particularly to those new to the blogosphere. Short but very accurate information… Many thanks for sharing this one. A must read post!

pl/sql to uml tool 09.03.2020, 20:52

Next time I read a blog, I hope that it does not disappoint me as much as this one. After all, I know it was my choice to read through, nonetheless I genuinely thought you would probably have something useful to say. All I hear is a bunch of complaining about something you can fix if you were not too busy searching for attention.

cheap tourism 12.03.2020, 05:46

Everything is very open with a very clear clarification of the challenges. It was definitely informative. Your website is extremely helpful. Many thanks for sharing!

toronto custom gates 12.03.2020, 08:22

This blog was... how do you say it? Relevant!! Finally I have found something which helped me. Many thanks.

Notary Uxbridge 12.03.2020, 17:32

Greetings! Very useful advice in this particular article! It's the little changes that will make the biggest changes. Thanks for sharing!

Donny Bolch 13.03.2020, 16:57

Hi there! This blog post could not be written much better! Going through this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he'll have a great read. Thanks for sharing!

d link contact number 14.03.2020, 02:32

That is a good tip especially to those fresh to the blogosphere. Short but very accurate information… Thanks for sharing this one. A must read post.

applebees recipes 14.03.2020, 05:15

Great information. Lucky me I found your blog by accident (stumbleupon). I've saved it for later!

submit a guest post uk 14.03.2020, 08:45

This is the perfect website for anybody who really wants to find out about this topic. You understand so much its almost tough to argue with you (not that I really will need to…HaHa). You definitely put a new spin on a topic that's been written about for many years. Excellent stuff, just wonderful.

digital marketing websites 14.03.2020, 12:36

I used to be able to find good info from your content.

Netflix 14.03.2020, 22:41

Pretty! This has been a really wonderful post. Thanks for supplying this information.

bare 15.03.2020, 20:29

May I just say what a relief to uncover a person that really knows what they are discussing online. You definitely realize how to bring a problem to light and make it important. More and more people really need to read this and understand this side of the story. I was surprised that you aren't more popular because you certainly have the gift.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS