Китайский аппарат «Чанъэ-4» сегодня успешно сел на обратной стороне Луны. "Прости нас Юрий Алексеевич! Космос мы профукали... "

Китайский лунный аппарат «Чанъэ-4» прилунился в четверг, это первая в истории человечества успешная мягкая посадка на обратную сторону естественного спутника Земли, сообщает Центральное телевидение Китая.

суперполнолуние.JPG

«Третьего января в 10:26 по китайскому времени (5:26 мск) аппарат „Чанъэ-4“ осуществил успешную посадку на обратной стороне Луны», — говорится в сообщении телеканала.

Аппарат, состоящий из стационарной лунной станции и лунохода, прилунился в кратере Карман, в точке с координатами 177,6 градуса восточной долготы и 45,5 градуса южной широты, вблизи предварительно заданной зоны посадки. Это северо-западная часть самого большого известного лунного кратера Бассейн Южный полюс — Эйткен.

Китайские ученые отмечают, что прилунение именно в этой зоне позволит им изучить минеральный состав лунной поверхности, а также получить новые данные о мантии Луны.

Зонд будет вести исследования окружающей среды, поверхности, грунта, а также проведет ряд низкочастотных радиоастрономических наблюдений.

После посадки «Чанъэ-4» под контролем наземного центра управления при помощи спутника-ретранслятора «Цюэцяо» («Сорочий мост») раскрыл солнечные батареи и радио направленной антенны, установил канал высокоскоростной передачи данных.
Аппарат уже прислал фотографии поверхности Луны.

Первый в истории высококачественный фотоснимок поверхности обратной стороны Луны с близкого расстояния был сделан в 11:40 по китайскому времени (6:40 мск) и передан на Землю.

Китайская программа «Чанъэ», названная в честь мифической богини Луны, включает в себя три этапа: облет вокруг спутника Земли, посадка на Луну и возвращение с Луны на Землю. Два этапа программы уже успешно завершены. Впереди старт с Луны и посадка аппарата на Земле, сообщает РИА Новости.

Очередное фантастическое достижение Китая в области космоса вызвало среди россиян шквал откликов в социальных сетях. Одно из них обращено к Гагарину: "Прости нас, Юрий Алексеевич! Космос мы профукали... ".

23:54, 03.01.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Китайский аппарат «Чанъэ-4» сегодня успешно сел на обратной стороне Луны. "Прости нас Юрий Алексеевич! Космос мы профукали... "

her explanation 10.03.2020, 22:57

I simply want to say I'm newbie to blogging and seriously savored you're web blog. Probably I’m going to bookmark your blog . You really come with great stories. Many thanks for sharing your website.

Google 12.03.2020, 23:16

Great information. Lucky me I came across your blog by chance (stumbleupon). I have saved as a favorite for later!

link alternatif situs judi ayam online 13.03.2020, 08:52

An impressive share! I have just forwarded this onto a co-worker who was doing a little homework on this. And he in fact ordered me dinner due to the fact that I found it for him... lol. So allow me to reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending time to discuss this topic here on your web site.

DominoQQ Online 13.03.2020, 10:02

Can I simply say what a comfort to find someone who actually understands what they're talking about on the net. You certainly know how to bring a problem to light and make it important. More and more people have to look at this and understand this side of your story. I was surprised that you are not more popular since you surely have the gift.

pokeridn 13.03.2020, 10:44

Hi! I could have sworn I’ve visited this website before but after looking at a few of the articles I realized it’s new to me. Anyways, I’m certainly happy I came across it and I’ll be bookmarking it and checking back regularly!

pokeridn 13.03.2020, 10:45

Hi, I do believe this is a great web site. I stumbledupon it 😉 I'm going to come back yet again since I book marked it. Money and freedom is the greatest way to change, may you be rich and continue to guide others.

dominoqq 13.03.2020, 17:39

Good post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon on a daily basis. It's always helpful to read through articles from other authors and use something from other sites.

agen poker 13.03.2020, 18:18

Nice post. I learn something new and challenging on sites I stumbleupon everyday. It's always useful to read through articles from other authors and practice a little something from their websites.

w11bet.com 13.03.2020, 20:20

Having read this I believed it was very enlightening. I appreciate you spending some time and energy to put this informative article together. I once again find myself personally spending a lot of time both reading and commenting. But so what, it was still worth it!

situspkv.games 13.03.2020, 20:41

Can I simply just say what a comfort to discover somebody that truly understands what they're talking about on the net. You definitely understand how to bring a problem to light and make it important. A lot more people ought to read this and understand this side of your story. I can't believe you're not more popular given that you surely have the gift.

infiniti office 13.03.2020, 23:13

Your style is very unique in comparison to other folks I have read stuff from. I appreciate you for posting when you have the opportunity, Guess I will just book mark this web site.

sbobet88 bola 14.03.2020, 01:26

Nice post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon on a daily basis. It's always helpful to read articles from other writers and use a little something from their web sites.

slot fafaslot 14.03.2020, 01:53

Next time I read a blog, I hope that it does not disappoint me just as much as this one. After all, I know it was my choice to read through, but I actually believed you'd have something helpful to say. All I hear is a bunch of complaining about something that you could fix if you weren't too busy seeking attention.

daftar akun s128 14.03.2020, 09:58

Next time I read a blog, Hopefully it won't disappoint me just as much as this one. I mean, I know it was my choice to read, nonetheless I really believed you would probably have something useful to say. All I hear is a bunch of whining about something you can fix if you weren't too busy looking for attention.

agen s1288 14.03.2020, 10:03

I blog frequently and I genuinely thank you for your information. This great article has truly peaked my interest. I will book mark your blog and keep checking for new details about once a week. I subscribed to your Feed too.

surabaya bromo tour package 14.03.2020, 12:37

Good info. Lucky me I came across your site by chance (stumbleupon). I've book marked it for later!

idnplay 14.03.2020, 16:13

Everything is very open with a really clear explanation of the challenges. It was really informative. Your site is extremely helpful. Thank you for sharing!

daftar bola88 14.03.2020, 16:20

This is a very good tip particularly to those new to the blogosphere. Brief but very accurate information… Many thanks for sharing this one. A must read post!

link alternatif sbobet terbaru 14.03.2020, 16:33

There is definately a lot to learn about this issue. I really like all of the points you've made.

pokerpkv 14.03.2020, 20:50

Your style is really unique compared to other folks I've read stuff from. I appreciate you for posting when you've got the opportunity, Guess I'll just bookmark this site.

ratu domino88 14.03.2020, 21:02

Hi, I do believe this is an excellent blog. I stumbledupon it 😉 I'm going to revisit once again since I saved as a favorite it. Money and freedom is the best way to change, may you be rich and continue to help other people.

idnpoker.com 14.03.2020, 21:26

I seriously love your blog... Great colors & theme. Did you build this site yourself? Please reply back as I’m trying to create my own site and want to know where you got this from or exactly what the theme is called. Many thanks!

logitech review 14.03.2020, 22:00

An interesting discussion is worth comment. There's no doubt that that you should publish more about this issue, it may not be a taboo matter but usually folks don't speak about these issues. To the next! All the best!!

link alternatif idnplay 14.03.2020, 22:31

Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this post plus the rest of the site is also very good.

prediksi sdy 15.03.2020, 00:06

Everyone loves it whenever people get together and share thoughts. Great blog, stick with it!

dunia result 15.03.2020, 00:38

bookmarked!!, I really like your website!

Pkv Games Online 15.03.2020, 01:17

Very good post. I am experiencing some of these issues as well...

AgendominoQQ 15.03.2020, 01:27

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you writing this article and also the rest of the site is also really good.

nyiatourtravel.com 15.03.2020, 01:46

There is definately a lot to learn about this subject. I love all of the points you've made.

login idn poker 15.03.2020, 09:23