Мэр Улан-Удэ ушёл в отставку

Александр Голков досрочно покидает пост мэра Улан-Удэ и уже попрощался с коллективом мэрии. Об этом стало известно местным СМИ, но официального подтверждения пока нет.

Ранее сообщалось, что в Горсовете ему фактически предъявили ультиматум, призвав сложить свои полномочия до ближайшей сессии 28 февраля. Если бы этого не произошло, депутаты намеревались отправить его в отставку путём голосования.

Напомним, мэр бурятской столицы ушёл в отпуск в конце прошлой недели после того, как его исключили из регионального политсовета «Единой России», а глава республики Алексей Цыденов освободил от должности своего заместителя Игоря Шутенкова, который переместился в кресло заместителя сити-менеджера.

Неофициально это назначение означает, что Шутенков становится главным кандидатом в мэры от партии власти.

Между тем сообщается также об уходе со своего поста и сити-менеджера Улан-Удэ Александра Аюшеева, которому прочат портфель министра транспорта Бурятии. Его уход позволит возглавить администрацию города Шутенкову, который таким образом полностью возьмёт бразды правления над городом на себя.

Справка: Александр Голков родился 4 июля 1965 года в городе Улан-Удэ. В 1987 году окончил Восточно-Сибирский технологический институт по специальности «Автомобили и автомобильное хозяйство». В 1991 году защитил кандидатскую диссертацию по теории механизмов и машин. На заре своей карьеры преподавал в ВСГТУ, затем занимался предпринимательской деятельностью. С ноября 2001 по декабрь 2007 года возглавлял работу дирекции Союза промышленников и предпринимателей Бурятии. В 2003 году окончил Российский государственный гуманитарный университет по специальности «Юриспруденция». В этом же году избран депутатом Улан-Удэнского горсовета.

В декабре 2007 года стал председателем Улан-Удэнского горсовета. Мэром Улан-Удэ является с 2012 года.

Напомним, в сентябре 2019 года в Улан-Удэ пройдут первые за 11 лет прямые выборы мэра.

ИА REGNUM.

19:05, 13.02.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Мэр Улан-Удэ ушёл в отставку

ico investors 08.03.2020, 03:51

Excellent site you have here... It’s hard to find quality writing like yours these days. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

Marla Kostiv 09.03.2020, 16:25

After I originally commented I appear to have clicked the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I get four emails with the exact same comment. Is there a way you are able to remove me from that service? Appreciate it.

reverse engineering of pl/sql 09.03.2020, 21:24

Nice post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. It will always be exciting to read content from other authors and practice a little something from their websites.

pir insulation 10.03.2020, 00:03

This is a topic which is close to my heart... Best wishes! Where can I find the contact details for questions?

comedy club 10.03.2020, 04:21

Aw, this was a really good post. Taking a few minutes and actual effort to produce a great article… but what can I say… I hesitate a lot and don't seem to get nearly anything done.

content 10.03.2020, 06:08

I just want to mention I am beginner to blogging and actually enjoyed this website. More than likely I’m likely to bookmark your website . You actually come with really good well written articles. Thanks a lot for sharing with us your web site.

cruise 12.03.2020, 04:26

This is a topic which is close to my heart... Many thanks! Where can I find the contact details for questions?

toronto fences 12.03.2020, 07:51

Pretty! This was an extremely wonderful post. Thank you for supplying this information.

Notar Public Londra 12.03.2020, 12:37

Hi! I just would like to give you a huge thumbs up for the excellent information you have right here on this post. I'll be returning to your site for more soon.

Notary Hayes 12.03.2020, 15:10

There's certainly a great deal to know about this subject. I like all the points you've made.

Teena Senseman 13.03.2020, 16:13

An impressive share! I've just forwarded this onto a friend who was doing a little research on this. And he actually ordered me lunch simply because I found it for him... lol. So allow me to reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to talk about this subject here on your web page.

powerball game 13.03.2020, 22:42

I blog often and I really appreciate your information. The article has really peaked my interest. I am going to bookmark your blog and keep checking for new information about once a week. I opted in for your RSS feed too.

best chicken recipes 14.03.2020, 02:57

There's certainly a great deal to know about this subject. I really like all the points you made.

guest post hashtags 14.03.2020, 08:49

Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you, However I am going through issues with your RSS. I don’t know why I am unable to join it. Is there anybody getting identical RSS issues? Anyone that knows the solution can you kindly respond? Thanx.

how to make a website 14.03.2020, 11:06

Hi there! This article couldn’t be written any better! Looking at this post reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I am going to forward this article to him. Fairly certain he'll have a great read. I appreciate you for sharing!

Netflix 14.03.2020, 20:37

Good day! I just would like to give you a huge thumbs up for the great information you have got right here on this post. I'll be coming back to your website for more soon.

bare 15.03.2020, 12:10

When I originally commented I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now every time a comment is added I recieve 4 emails with the exact same comment. Is there a way you can remove me from that service? Cheers.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS