В Петропавловке-Камчатском возрождается традиция полуденного артиллерийского выстрела

На Камчатке военнослужащие соединения морской пехоты войск и сил на Северо-востоке России готовятся к возрождению традиции полуденного выстрела.

Об этом сообщил в понедельник «Интерфаксу-АВН» представитель Тихоокеанского флота капитан 2 ранга Николай Воскресенский.

«Первый после многолетнего перерыва артиллерийский сигнал точного времени в Городе воинской славы прозвучит 23 февраля в День защитника Отечества», — уточнил он.

По его словам, в настоящее время завершена подготовка материальной части орудий, разработан церемониал, сформированы артиллерийские расчеты и проводятся ежедневные тренировки. Одно из орудий для производства полуденного выстрела — буксируемая гаубица Д-30 — уже установлена на площадке около Морского собора в Петропавловске-Камчатском. Через несколько дней место рядом с ней займёт еще одна артиллерийская установка. Сегодня в полдень по местному времени тихоокеанцы произвели первый пробный выстрел. Сама же традиция, уже на постоянной основе, будет торжественно возрождена в День защитника Отечества.

Впервые полуденная пушка стала стрелять в Петропавловском порту при Аркадии Васильевиче Голенищеве еще в 1827 году, но официальное право производства такого выстрела камчатская столица получила уже в бытность военным губернатором Василия Завойко. Во время англо-французского нападения в 1854 году артиллерийский выстрел, по которому отчитывалось точное местное время, производился с мыса Сигнальный.

В советское время в 1954 году камчатский облисполком рассматривал вопрос о восстановлении полуденного выстрела. В то время по согласованию с краевым руководством военные моряки производили выстрел с территории базы эскадренных миноносцев в поселке Завойко, откуда стреляла 45-миллиметровая сигнальная пушка. Но, по ряду причин, этот церемониал просуществовал совсем короткий промежуток времени.

17:04, 18.02.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → В Петропавловке-Камчатском возрождается традиция полуденного артиллерийского выстрела

check my site 31.12.2019, 03:58

I just want to tell you that I am just beginner to weblog and truly enjoyed your web page. Almost certainly I’m going to bookmark your blog . You really have great well written articles. Cheers for revealing your webpage.

Izola Powledge 14.01.2020, 04:02

I really love your blog... Great colors & theme. Did you build this website yourself? Please reply back as I’m planning to create my own website and want to know where you got this from or what the theme is called. Many thanks.

Love Irrigation 14.01.2020, 09:24

I want to to thank you for this fantastic read!! I absolutely loved every bit of it. I've got you bookmarked to check out new stuff you post…

CrowdforApps 15.01.2020, 07:48

Hi there! This blog post could not be written any better! Looking at this post reminds me of my previous roommate! He constantly kept talking about this. I will send this article to him. Fairly certain he will have a great read. Many thanks for sharing!

CrowdforThink 15.01.2020, 12:14

You have made some really good points there. I checked on the net for more information about the issue and found most individuals will go along with your views on this website.

Hazel Summerfield 15.01.2020, 19:47

I absolutely love your blog... Great colors & theme. Did you build this web site yourself? Please reply back as I’m wanting to create my own blog and would like to know where you got this from or what the theme is named. Thank you!

Huey Venema 16.01.2020, 01:49

There is definately a great deal to know about this subject. I love all of the points you made.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 23:17

Next time I read a blog, Hopefully it does not disappoint me as much as this particular one. After all, Yes, it was my choice to read through, but I actually believed you'd have something interesting to say. All I hear is a bunch of crying about something that you could possibly fix if you weren't too busy looking for attention.

fichier qualifié 05.03.2020, 14:39

I couldn’t refrain from commenting. Very well written.

Winford Wisniewski 06.03.2020, 18:14

A fascinating discussion is worth comment. I think that you should publish more on this issue, it might not be a taboo subject but typically people do not talk about these topics. To the next! Many thanks!

Cortez Darnold 09.03.2020, 09:23

An interesting discussion is definitely worth comment. I think that you need to publish more about this subject, it might not be a taboo subject but usually folks don't talk about such issues. To the next! Cheers!

click here to investigate 10.03.2020, 00:11

I just want to say I'm beginner to blogging and site-building and seriously enjoyed you're web-site. Most likely I’m want to bookmark your site . You certainly have impressive posts. Appreciate it for sharing with us your web site.

onpassive opportunity 13.03.2020, 11:40

An impressive share! I have just forwarded this onto a colleague who had been conducting a little homework on this. And he actually ordered me lunch due to the fact that I found it for him... lol. So let me reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanx for spending time to discuss this matter here on your web page.

bare 15.03.2020, 11:49

Your style is really unique in comparison to other people I've read stuff from. Thank you for posting when you've got the opportunity, Guess I'll just book mark this blog.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS