Школьница из Амурской области изготовила книжку размером 4 на 4 миллиметра

Школьница из Свободного в Амурской области Полина Казанцева самостоятельно изготовила микрокнижку. Об этом сообщили в Инстаграме сотрудники свободненской центральной библиотеки.

«Недавно наши библиотекари проводили в четвертых классах МОАУ СОШ № 1 виртуальное путешествие «Время, книга, я», где ребята узнали о книгах-рекордсменах, в том числе самых больших и самых маленьких.

И вот теперь в нашем городе тоже есть своя книга-рекордсмен. Полина Казанцева из 4 «Б» класса создала самую маленькую в нашем городе (мы думаем и не только нашем городе) книжку… Ее размер – 4 на 4 миллиметра! » – цитирует сотрудников библиотеки Gzt-sv.ru.

В Санкт-Петербурге существует музей микроминиатюры «Русский Левша». Несколько лет назад он пополнился работой новосибирского художника Владимира Анискина, который создал две самые маленькие в мире микрокниги, разместив их на срезе макового зерна. Одна книга называется «Левша», в нее вошли имена мастеров, которые подковали блоху. Вторая – «Алфавит» – содержит все буквы русского алфавита. Размер каждой книжки 70 на 90 микрометров.

Как назвала свою книгу школьница из Свободного, пока не сообщается, уточняет Аmur.info.

20:03, 24.02.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Школьница из Амурской области изготовила книжку размером 4 на 4 миллиметра

my web 30.12.2019, 23:50

I just want to tell you that I'm very new to blogging and site-building and seriously liked this blog site. Almost certainly I’m likely to bookmark your website . You definitely have tremendous posts. Thanks a lot for revealing your website page.

CrowdforApps 15.01.2020, 06:35

This is a topic that is close to my heart... Thank you! Where can I find the contact details for questions?

CrowdforThink 15.01.2020, 11:10

I seriously love your website... Pleasant colors & theme. Did you make this web site yourself? Please reply back as I’m attempting to create my very own website and want to find out where you got this from or just what the theme is named. Cheers.

Silvana Jandrey 15.01.2020, 19:35

bookmarked!!, I love your blog.

Debby Boule 16.01.2020, 02:45

This site definitely has all the information and facts I needed concerning this subject and didn’t know who to ask.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 10:55

Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this post plus the rest of the site is really good.

fichier qualifié 05.03.2020, 14:30

Howdy! I could have sworn I’ve been to this web site before but after browsing through a few of the posts I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I found it and I’ll be bookmarking it and checking back frequently.

Fredia Reagans 06.03.2020, 16:11

It’s hard to come by well-informed people for this topic, however, you sound like you know what you’re talking about! Thanks

achat base de données b2b 07.03.2020, 01:00

Way cool! Some extremely valid points! I appreciate you penning this write-up and the rest of the website is extremely good.

Melita Baroldy 08.03.2020, 16:16

I'm excited to find this page. I need to to thank you for ones time due to this wonderful read!! I definitely really liked every little bit of it and I have you bookmarked to check out new information in your blog.

Continued 10.03.2020, 04:19

I just want to mention I am newbie to blogging and site-building and honestly savored this web-site. Most likely I’m want to bookmark your website . You really have exceptional article content. Thanks a lot for sharing with us your blog site.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS