Военные России и Монголии провели переговоры в Улан-Удэ об учениях «Селенга-2019»

В международном учении «Селенга-2019», которое состоится в этом году в Монголии, примет участие боевая авиация Восточного военного округа. Решение было принято в Улан-Удэ в ходе второго раунда переговоров представителей министерств обороны России и Монголии.Военные России и Монголии провели переговоры в Улан-Удэ. Видео
— В ходе второго раунда переговоров в Улан-Удэ стороны обсудили сценарий и состав сил и средств привлекаемых к совместному российско-монгольскому военному учению «Селенга-2019». Стороны пришли к соглашению о возможности участия в активной фазе учения боевой авиации Восточного военного округа. Затем офицеры обсудили возможности одного из аэродромов на территории Монголии, где будет организована посадка, обслуживание, заправка техническими жидкостями и временная стоянка военных российских самолетов и вертолётов, — сообщили в пресс-службе Восточного военного округа.

К манёврам планируется привлечь более тысячи военнослужащих с обеих сторон. От Восточного военного округа в учении примут участие порядка 500 военнослужащих мотострелковых, танковых, разведывательных подразделений, несколько батарей реактивных систем залпового огня «Град», миномётов, взвод снайперов, военные медики.

Состав авиагруппы от Восточного военного округа будет утвержден на третьей планирующей конференции, которая состоится в конце июня – начале июля 2019 года в Улан-Баторе.

Само учение «Селенга-2019» пройдёт во второй половине августа на полигоне «Мунх Хэт» в Монголии, уточнили в Восточном военном округе.

Как сообщал «Байкал-Daily», учение «Селенга-2018» прошло осенью прошлого года в Кяхтинском районе Бурятии. В них приняли участие более тысячи военнослужащих и до 200 единиц военной техники с обеих сторон. Впервые в истории этого учения российские танкисты исполнили «танковый вальс» на многотонных танках Т-72Б.

Совместные российско-монгольские военные учения проводятся с 2008 года. До 2011 года они проходили под названием «Дархан», а современное название получили в честь реки, берущей своё начало в Монголии и впадающей в озеро Байкал в Бурятии, сообщает baikal-daily.

14:03, 27.04.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Военные России и Монголии провели переговоры в Улан-Удэ об учениях «Селенга-2019»

xalotintuc.club 15.02.2020, 22:02

Hello there, I think your web site could be having web browser compatibility issues. Whenever I look at your site in Safari, it looks fine however, when opening in I.E., it's got some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a quick heads up! Apart from that, excellent blog.

taxi utrecht 16.02.2020, 23:27

Hello there, I do believe your web site could possibly be having web browser compatibility problems. When I look at your site in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it's got some overlapping issues. I simply wanted to provide you with a quick heads up! Besides that, great website.

5 Awesomely Easy Landscaping Projects 17.02.2020, 06:49

That is a very good tip especially to those fresh to the blogosphere. Brief but very accurate information… Thank you for sharing this one. A must read article!

tuyen cong tac vien viet bai 18.02.2020, 00:46

Oh my goodness! Impressive article dude! Thank you, However I am going through problems with your RSS. I don’t know why I am unable to subscribe to it. Is there anybody else getting similar RSS problems? Anyone that knows the solution will you kindly respond? Thanx!

Moving company in Vancouver 18.02.2020, 05:17

Excellent write-up. I certainly appreciate this site. Keep it up!

canadian diamonds 19.02.2020, 00:52

I could not resist commenting. Very well written!

Experienced Event Company 19.02.2020, 02:25

This is a topic that's near to my heart... Take care! Exactly where can I find the contact details for questions?

Federico Calderon Real Estate Las Vegas 19.02.2020, 04:25

Very good info. Lucky me I came across your blog by chance (stumbleupon). I have saved as a favorite for later.

akwa ibom state poly hnd form 20.02.2020, 01:39

Nice post. I learn something new and challenging on blogs I stumbleupon on a daily basis. It will always be exciting to read through content from other authors and use something from other web sites.

nail accessories 21.02.2020, 14:23

Hello! I just wish to give you a huge thumbs up for your great information you've got right here on this post. I will be coming back to your blog for more soon.

4k Video Downloader 21.02.2020, 16:23

I wanted to thank you for this very good read!! I definitely enjoyed every bit of it. I've got you book-marked to check out new things you post…

status place 21.02.2020, 18:46

This is a topic that is near to my heart... Many thanks! Exactly where are your contact details though?

Legal justice Advocates 21.02.2020, 20:41

I'm extremely pleased to find this website. I wanted to thank you for your time just for this wonderful read!! I definitely enjoyed every part of it and I have you saved as a favorite to see new stuff on your web site.

maleextra 22.02.2020, 10:49

Great post! We will be linking to this particularly great article on our website. Keep up the good writing.

crazy bulk 22.02.2020, 22:16

I’m amazed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s both equally educative and amusing, and without a doubt, you have hit the nail on the head. The issue is something that too few people are speaking intelligently about. Now i'm very happy I came across this during my search for something relating to this.

Bike helmet 23.02.2020, 00:44

I was more than happy to discover this web site. I wanted to thank you for your time for this fantastic read!! I definitely savored every bit of it and i also have you saved as a favorite to check out new things in your blog.

planner 23.02.2020, 08:02

Spot on with this write-up, I truly believe that this web site needs far more attention. I’ll probably be back again to read through more, thanks for the info.

Chinese medicine 23.02.2020, 12:58

After I initially commented I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on whenever a comment is added I recieve four emails with the exact same comment. Is there an easy method you can remove me from that service? Thanks a lot.

CBD 24.02.2020, 17:12

Very nice article. I certainly appreciate this site. Stick with it!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS