Почти 140 магаданцев призовут в ряды Вооружённых сил этим летом

 В Магадане готовятся к началу весенней призывной кампании на прохождение военной службы в армии.

По информации сотрудников военного комиссариата Магаданской области, этим летом в ряды Вооруженных сил Российской Федерации планируется призвать около 140 магаданцев в возрасте от 18 до 27 лет, состоящих или обязанных состоять на воинском учете и не пребывающих в запасе, не имеющих право на освобождение или отсрочку от призыва на военную службу.

Традиционные Дни призывника будут проходить перед входом в военный спортивно-технический центр «Подвиг». Всего запланировано пять таких мероприятий, которые пройдут 21 июня, 4, 6, 10 и 12 июля. Юные защитники будут проходить службу в различных подразделениях Восточного военного округа: сухопутных войсках, Военно-морском флоте и ВДВ.

До отправки на областной пункт сбора призывнику должна прийти повестка на прохождение предварительной медицинской комиссии. Там врачи обследуют потенциального призывника на предмет физического и психического здоровья: проверяют зрение, проводят тесты на психологическую устойчивость и другие необходимые процедуры.

По итогам медицинского обследования призывнику присуждается одна из пяти категорий годности:
• Категория «А» означает, что молодой человек полностью здоров и может быть направлен в любые войска, в том числе элитные: ВДВ, морская пехота, президентский полк.
• Категория «Б» означает, что призывник также годен, но его уже не призовут в те виды войск, где проблемы со здоровьем могут помешать службе.
• Категория «В» освобождает от воинской обязанности и человек зачисляется в запас.
• Категория «Г» означает, что гражданину предоставляется отсрочка от призыва на срок от шести месяцев до одного года – в зависимости от степени тяжести заболевания.

Категория «Д» означает, что призывник не годен к прохождению военной службы.

Эксперты отмечают, что в последнее время Правительство Российской Федерации принимает всё больше положительных решений с целью облегчения трудоустройства и поступления в вузы и сузы для молодых людей, прошедших службу, сообщает КОЛЫМА-ИНФОРМ.

13:09, 17.05.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Почти 140 магаданцев призовут в ряды Вооружённых сил этим летом

btc investors 08.03.2020, 04:11

Your style is very unique compared to other folks I have read stuff from. Thanks for posting when you've got the opportunity, Guess I will just bookmark this page.

Vance Snoots 08.03.2020, 09:12

Aw, this was a very good post. Finding the time and actual effort to generate a great article… but what can I say… I put things off a lot and don't seem to get anything done.

reverse engineering of pl/sql 09.03.2020, 20:06

Can I simply just say what a comfort to uncover somebody who really understands what they are discussing on the internet. You definitely know how to bring an issue to light and make it important. More people need to read this and understand this side of the story. I was surprised you aren't more popular since you definitely possess the gift.

wall insulation 09.03.2020, 22:38

Spot on with this write-up, I truly believe that this website needs much more attention. I’ll probably be back again to see more, thanks for the information!

visit 09.03.2020, 23:45

I just want to mention I am very new to blogging and certainly loved this page. Almost certainly I’m going to bookmark your website . You actually come with really good posts. Thank you for revealing your blog.

stand-upcomedy 10.03.2020, 04:04

This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Thanks a lot.

hotel 12.03.2020, 05:01

I seriously love your site... Pleasant colors & theme. Did you create this website yourself? Please reply back as I’m trying to create my own site and would love to learn where you got this from or just what the theme is named. Thanks.

toronto decks 12.03.2020, 07:01

I'm pretty pleased to uncover this great site. I need to to thank you for your time just for this wonderful read!! I definitely liked every little bit of it and i also have you saved to fav to check out new stuff in your web site.

Notar Londra 12.03.2020, 13:04

Howdy! This blog post couldn’t be written much better! Reading through this post reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I'll send this information to him. Fairly certain he will have a very good read. Thank you for sharing!

Notary West Drayton 12.03.2020, 14:27

A motivating discussion is definitely worth comment. I do think that you ought to write more on this topic, it might not be a taboo matter but generally people don't discuss these topics. To the next! All the best.

BMW 13.03.2020, 15:18

Next time I read a blog, Hopefully it won't disappoint me as much as this particular one. After all, I know it was my choice to read through, but I genuinely believed you would have something useful to say. All I hear is a bunch of whining about something that you could fix if you weren't too busy looking for attention.

Demetrius Iulianetti 13.03.2020, 18:03

I like it when people come together and share opinions. Great blog, continue the good work.

korea powerball 13.03.2020, 20:08

Saved as a favorite, I love your web site!

barbecue recipes 14.03.2020, 02:41

There is certainly a lot to know about this topic. I love all of the points you have made.

internet search optimization 14.03.2020, 11:10

An outstanding share! I've just forwarded this onto a coworker who was conducting a little research on this. And he actually bought me dinner due to the fact that I stumbled upon it for him... lol. So let me reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending the time to discuss this matter here on your website.

bare 15.03.2020, 10:47

You made some good points there. I checked on the internet for more info about the issue and found most individuals will go along with your views on this site.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS