Строительство моста через реку Лена в Якутии сочли экономически эффективным

Возведение моста через реку Лена под Якутском даст возможность сэкономить на северном завозе порядка 6−7 млн рублей. Это позволило проекту попасть в число экономически эффективных, заявил глава Якутии Айсен Николаев. 

Он также заверил, что вопрос возведения этого объекта актуализирован и возвращен в активную повестку заинтересованных ведомств, сообщили корреспонденту ИА REGNUM в пресс-службе правительства республики.

«Проект набирает обороты, — уверен Айсен Николаев. — Есть положительное заключение Минэкономразвития России о том, что проект строительства Ленского моста экономически очень интересен и может быть включен в комплексную программу модернизации транспортной инфраструктуры страны до 2024 года, то есть в ближайшее время. Есть также ряд поручений руководителей государства по данному проекту».

Глава Якутии также рассказал, что обсуждение идёт вокруг намерения построить мост в рамках концессионного соглашения. На таких условиях возведение этого объекта расценивается как одно из самых экономически эффективных. Предполагается, что после появления моста только затраты на северный завоз снизятся на 6−7 млн рублей. Эти расчёты сейчас проверяют Министерство финансов РФ и Внешэкономбанк.

«Если расчеты будут подтверждены, алгоритм действий достаточно для нас понятный, — отметил Айсен Николаев. — Мы знаем, какие решения надо принимать для того, чтобы уже до конца 2019 года выйти с решением о начале строительства моста на федеральный уровень. Уверен, что у нас это получится».

Как сообщало ИА REGNUM, в конце марта 2019 года планы возведения мостового перехода через реку Лена возле Якутска начали рассматривать в свете новых условий — совместного финансирования из средств федерального и республиканского бюджетов. По словам Айсена Николаева, доля вложений регионального бюджета составит 10%, это порядка 8 млрд рублей.

Напомним, ранее полпред президента РФ в ДФО Юрий Трутнев заявлял, что вложение бюджетных средств в строительство моста через реку Лену в Якутии будет неэффективным, и он не видит достаточных оснований, чтобы вкладывать деньги в этот проект. Глава государства Владимир Путин называл строительство Ленского моста дорогим проектом и предлагал как следует просчитать экономический эффект от его возведения, сообщает ИА REGNUM.

21:02, 29.05.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Строительство моста через реку Лена в Якутии сочли экономически эффективным

surveillance cameras 01.03.2020, 04:33

Great information. Lucky me I came across your website by accident (stumbleupon). I've bookmarked it for later.

Call Girls Lucknow 01.03.2020, 06:55

Greetings, I do believe your site could possibly be having web browser compatibility issues. When I look at your web site in Safari, it looks fine but when opening in Internet Explorer, it has some overlapping issues. I simply wanted to give you a quick heads up! Other than that, excellent website!

Binding Services London 02.03.2020, 05:07

An interesting discussion is definitely worth comment. I do believe that you need to write more on this subject, it may not be a taboo subject but typically people do not speak about such subjects. To the next! Best wishes!

Oswaldo Hormell 03.03.2020, 22:49

I blog frequently and I seriously thank you for your information. This article has truly peaked my interest. I will take a note of your website and keep checking for new information about once a week. I subscribed to your Feed as well.

styluxitalian 04.03.2020, 01:40

Having read this I believed it was very enlightening. I appreciate you taking the time and energy to put this information together. I once again find myself personally spending way too much time both reading and posting comments. But so what, it was still worth it!

Ebony Fuller Shopp 04.03.2020, 04:01

Good blog post. I definitely appreciate this website. Keep it up!

grab promo 04.03.2020, 14:09

You are so interesting! I don't suppose I've read through something like that before. So wonderful to find somebody with a few genuine thoughts on this topic. Really... thank you for starting this up. This web site is one thing that is required on the web, someone with some originality.

WoodHaus Maimi 05.03.2020, 06:02

Great site you've got here... It’s hard to find high quality writing like yours these days. I seriously appreciate individuals like you! Take care!!

achat base de données b2c 05.03.2020, 09:27

Hello there, I think your blog could possibly be having browser compatibility problems. When I take a look at your blog in Safari, it looks fine but when opening in I.E., it has some overlapping issues. I merely wanted to give you a quick heads up! Other than that, excellent blog!

entertainment for 5 year olds 05.03.2020, 18:45

I truly love your blog... Pleasant colors & theme. Did you create this web site yourself? Please reply back as I’m looking to create my very own site and would love to know where you got this from or exactly what the theme is called. Appreciate it.

cheap 05.03.2020, 20:49

Way cool! Some very valid points! I appreciate you penning this article plus the rest of the website is really good.

Elektroschrott Recycling 06.03.2020, 04:27

Hi there! This post couldn’t be written much better! Looking through this article reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I am going to forward this post to him. Fairly certain he'll have a great read. Thanks for sharing!

Debbi Soyars 06.03.2020, 11:08

Nice post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon everyday. It will always be helpful to read through content from other writers and practice something from their sites.

achat fichier email 06.03.2020, 23:57

This is a topic which is close to my heart... Best wishes! Exactly where are your contact details though?

hyip monitors 08.03.2020, 05:32

I want to to thank you for this great read!! I definitely loved every bit of it. I have got you saved as a favorite to check out new things you post…

Simon Deane 08.03.2020, 22:06

After I initially left a comment I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and from now on each time a comment is added I recieve four emails with the same comment. Is there a way you are able to remove me from that service? Thanks a lot.

visual pl/sql analysis 09.03.2020, 20:17

I blog frequently and I genuinely appreciate your information. The article has really peaked my interest. I will bookmark your site and keep checking for new details about once per week. I subscribed to your RSS feed too.

render systems 09.03.2020, 22:52

Hello, I do think your web site could be having internet browser compatibility issues. When I look at your website in Safari, it looks fine however, if opening in I.E., it has some overlapping issues. I just wanted to provide you with a quick heads up! Apart from that, wonderful website.

comedy 10.03.2020, 03:15

I couldn’t resist commenting. Well written!

cruise 12.03.2020, 05:32

After looking over a few of the blog articles on your website, I really like your technique of blogging. I book marked it to my bookmark website list and will be checking back soon. Please visit my website as well and tell me what you think.

toronto custom fences 12.03.2020, 08:44

I really like it when folks get together and share opinions. Great website, stick with it.

Notary Ealing 12.03.2020, 16:26

Your style is really unique compared to other folks I've read stuff from. I appreciate you for posting when you have the opportunity, Guess I'll just bookmark this web site.

Ford 13.03.2020, 13:24

You are so awesome! I don't think I have read a single thing like that before. So wonderful to find somebody with a few unique thoughts on this issue. Seriously... thank you for starting this up. This website is something that is required on the web, someone with some originality.

Laurel Burlock 13.03.2020, 16:36

An interesting discussion is worth comment. I do believe that you need to publish more on this subject matter, it might not be a taboo matter but usually people don't discuss these issues. To the next! Kind regards!

powerball site 13.03.2020, 20:43

Hi! I could have sworn I’ve been to this site before but after looking at a few of the posts I realized it’s new to me. Anyhow, I’m certainly delighted I came across it and I’ll be bookmarking it and checking back often!

linksys cisco customer service phone number 14.03.2020, 00:55

You made some decent points there. I looked on the internet to find out more about the issue and found most people will go along with your views on this site.

chicken kiev recipe 14.03.2020, 05:30

This is a topic which is close to my heart... Many thanks! Exactly where are your contact details though?

guest post outreach templates 14.03.2020, 06:23

I’m amazed, I must say. Seldom do I encounter a blog that’s both equally educative and entertaining, and let me tell you, you've hit the nail on the head. The problem is something too few men and women are speaking intelligently about. I am very happy I came across this in my hunt for something relating to this.

Netflix 14.03.2020, 22:14

Excellent web site you've got here... It’s hard to find high-quality writing like yours nowadays. I seriously appreciate individuals like you! Take care!!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS