Российско-китайскую канатную дорогу через Амур начнут строить в 2020 году

Грандиозный проект двух стран в следующем году начнут воплощать. Речь идет о строительстве канатной дороги из Приамурья в Китай.

Об этом сообщил губернатор Амурской области Василий Орлов.

— Этот год, 2019-й, будет посвящен проектированию. Первый камень мы заложим в течение лета, подготовительные строительные работы начнем в этом году. На конец 2021 года – начало первого квартала 2022 года намечено завершение строительства и ввод в эксплуатацию канатной дороги, — сказал он.

По словам Орлова, канатная дорога будет расположена рядом со зданием общественно-культурного центра в Благовещенске. Отмечается, что определен инвестор, а конкурс на строительство выиграло голландское бюро.

Соглашение о строительстве было подписано в 2012 году. Дорога позволит российским и иностранным туристам за три минуты комфортно пересекать границу.

Напомним,  еще через каких-то лет десять Хабаровск преобразится кардинальным образом. Канатными дорожками, которые могут соединить основную часть Хабаровска с островом Большой Уссурийский, уже мало кого можно удивить – про них сообщалось уже не раз. Однако проект доработали. И теперь кроме них планируется облагородить насыпную дамбу так, что она станет одним из любимых мест отдыха людей.

Источник — Известия

17:39, 02.06.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Российско-китайскую канатную дорогу через Амур начнут строить в 2020 году

Dylan Muncil 09.03.2020, 02:26

I truly love your blog... Pleasant colors & theme. Did you make this amazing site yourself? Please reply back as I’m attempting to create my very own site and want to learn where you got this from or just what the theme is called. Appreciate it.

pl/sql diagram 09.03.2020, 20:20

Your style is so unique in comparison to other people I've read stuff from. Thanks for posting when you have the opportunity, Guess I will just bookmark this web site.

comedy 10.03.2020, 03:31

Hello there! I simply would like to offer you a huge thumbs up for your great info you've got here on this post. I will be returning to your blog for more soon.

toronto custom fences 12.03.2020, 07:45

Very good post. I will be experiencing some of these issues as well...

Notar Londra 12.03.2020, 11:46

I'm extremely pleased to find this website. I need to to thank you for ones time due to this wonderful read!! I definitely really liked every little bit of it and i also have you saved to fav to look at new stuff on your web site.

Notary West London 12.03.2020, 15:53

An outstanding share! I've just forwarded this onto a colleague who has been conducting a little research on this. And he in fact bought me dinner simply because I stumbled upon it for him... lol. So let me reword this... Thank YOU for the meal!! But yeah, thanks for spending some time to discuss this issue here on your blog.

Peugeot Malaysia 13.03.2020, 15:40

Very nice write-up. I certainly appreciate this site. Keep writing!

powerball site 13.03.2020, 21:32

Aw, this was an incredibly good post. Taking the time and actual effort to generate a really good article… but what can I say… I put things off a whole lot and never seem to get nearly anything done.

all cooking recipes 14.03.2020, 03:46

You need to take part in a contest for one of the finest websites on the internet. I am going to recommend this web site!

guest post approach 14.03.2020, 08:23

Excellent blog you have here... It’s hard to find high-quality writing like yours nowadays. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

good search engine optimization 14.03.2020, 11:01

You should take part in a contest for one of the finest sites online. I most certainly will highly recommend this site!

Netflix 14.03.2020, 21:34

I love reading an article that will make men and women think. Also, thank you for allowing for me to comment.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS