В Якутии задержаны члены ОПГ, пополнявшие «общак»

Сотрудниками УФСБ России по Республике Саха (Якутия) в ходе оперативно-разыскных мероприятий выявлена и пресечена деятельность организованной преступной группы, занимавшаяся на территории г. Якутска совершением тяжких преступлений, в том числе вымогательством под угрозой применения насилия.

Неформальным лидером преступной группы являлся уроженец п. Зырянка Верхнеколымского района П., который координировал ее деятельность, получал и распределял между членами группы доходы, полученные в результате совершения преступлений.

Установлено, что в апреле 2019 года к неформальному лидеру ОПГ обратился уроженец Чечено-Ингушской АССР, осуществляющий контроль работы нелегальных игорных залов, расположенных в Якутске. Мужчина сообщил преступной связи информацию о совершении местным жителем порчи игровых автоматов. В качестве компенсации, а также в целях пополнения так называемого «общака», члены ОПГ потребовали у местного жителя крупную сумму денег, установив на сбор необходимой суммы срок в один месяц. В случае отказа вымогатели угрожали расправой в отношении него и его семьи. Предупредили о недопустимости обращения за помощью в правоохранительные органы.

В результате спецмероприятия, проведенного УФСБ России по Республике Саха (Якутия) совместно с МВД по Якутии и региональным управлением Росгвардии, задержаны участники вымогательства, а также выявлены сопричастные члены ОПГ.

По данному факту Следственным управлением МУ МВД России «Якутское» возбуждено уголовное дело по признакам состава преступления, предусмотренного п. «г» ч. 2 ст. 163 УК РФ – вымогательство, совершенное  в крупном размере.

В настоящее время проводятся необходимые следственные действия.

Источник — пресс-служба УФСБ России по Республике Саха (Якутия).

14:01, 12.06.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → В Якутии задержаны члены ОПГ, пополнявшие «общак»

hyip btc 08.03.2020, 05:57

Can I simply say what a comfort to uncover a person that actually knows what they are talking about on the web. You certainly understand how to bring a problem to light and make it important. More and more people must read this and understand this side of the story. I was surprised you're not more popular given that you definitely possess the gift.

Misty Dundon 09.03.2020, 17:14

This site was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Thanks!

wall insulation 09.03.2020, 23:09

Can I just say what a relief to find an individual who actually knows what they're discussing over the internet. You definitely understand how to bring an issue to light and make it important. More and more people should check this out and understand this side of your story. I was surprised you are not more popular because you definitely possess the gift.

concerts 10.03.2020, 02:48

The next time I read a blog, I hope that it won't disappoint me as much as this particular one. After all, I know it was my choice to read, but I truly thought you'd have something helpful to say. All I hear is a bunch of complaining about something that you can fix if you were not too busy looking for attention.

gate repair toronto 12.03.2020, 07:32

I need to to thank you for this good read!! I absolutely loved every bit of it. I have you saved as a favorite to look at new stuff you post…

Notariat in Londra 12.03.2020, 10:43

It’s difficult to find knowledgeable people on this topic, but you sound like you know what you’re talking about! Thanks

Pedro Mariotti 13.03.2020, 16:37

I seriously love your site... Pleasant colors & theme. Did you develop this website yourself? Please reply back as I’m hoping to create my own personal website and would like to find out where you got this from or what the theme is called. Thanks!

powerball game 13.03.2020, 21:03

Greetings! Very useful advice in this particular article! It is the little changes which will make the biggest changes. Thanks for sharing!

how to setup linksys router for xbox one 14.03.2020, 02:36

I like it whenever people come together and share opinions. Great site, continue the good work!

authentic rogan josh curry recipe 14.03.2020, 05:07

Hi! I could have sworn I’ve visited this web site before but after looking at some of the posts I realized it’s new to me. Anyways, I’m certainly happy I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back often.

guest post fitness blog 14.03.2020, 08:15

I have to thank you for the efforts you've put in penning this blog. I am hoping to see the same high-grade content by you in the future as well. In truth, your creative writing abilities has encouraged me to get my own website now 😉

Netflix 14.03.2020, 22:29

I love it whenever people come together and share opinions. Great site, stick with it!

bare 15.03.2020, 11:49

This website was... how do you say it? Relevant!! Finally I've found something that helped me. Many thanks!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS