Жёстко севший в Бурятии Ан-24 четырнадцать лет работал в качестве авиалаборатории

Самолет Ан-24 авиакомпании «Ангара», совершивший жесткую посадку в Нижнеангарске республики Бурятия, имел бортовой номер RA-47366, сообщил агентству «Интерфакс — Дальний Восток» информированный источник.

По данным сайта russianplanes.net, Ан-24 с номером RA-47366 совершил первый полет в 1977 году, эксплуатируется с 1978 года.

«До капремонта в 1991 году самолет был оборудован комплексом АСЛК-70 (автоматизированная система летного контроля), и работал облетчиком радиотехнических средств посадки (РТС), далее переоборудован в пассажирский вариант», — говорится в материалах сайта.

Самолеты-облетчики занимаются полетами в районе аэродрома и измеряют параметры работы РТС с воздуха.

Ан-24 с номером RA-47366 до 1993 года эксплуатировался Дальневосточным управлением гражданской авиации, после чего его передали авиакомпании «Аврора». Авиакомпания «Ангара» эксплуатировала данный борт с 2013 года.

Отмечается, что сертификат летной годности у данного Ан-24 был до 28 июля 2019 года.

Ранее сообщалось, что в Нижнеангарске самолет Ан-24 авиакомпании «Ангара» выкатился за пределы взлетно-посадочной полосы, столкнулся со зданием и загорелся. Погибли два члена экипажа. По данным МЧС, всего на борту находилось 42 пассажира и пять членов экипажа. В «Ангаре» агентству сообщили о 43 пассажирах, включая одного ребенка, а также четырех членах экипажа.

По последним данным, за медпомощью обратилось более 20 человек.

По факту жесткой посадки Восточно-Сибирское следственное управление на транспорте СКР возбудило уголовное дело по ч.3 ст. 263 УК РФ (нарушение правил безопасности движения и эксплуатации воздушного транспорта, повлекшее по неосторожности смерть двух и более лиц).

16:16, 27.06.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Жёстко севший в Бурятии Ан-24 четырнадцать лет работал в качестве авиалаборатории

SEO Services Baltimore 26.02.2020, 10:20

Greetings! Very useful advice within this post! It's the little changes that make the most significant changes. Thanks a lot for sharing!

area rug cleaning fayetteville nc 26.02.2020, 21:51

This excellent website definitely has all of the information and facts I wanted about this subject and didn’t know who to ask.

Locksmith article 26.02.2020, 22:45

I really love your site... Excellent colors & theme. Did you make this amazing site yourself? Please reply back as I’m planning to create my own blog and want to find out where you got this from or exactly what the theme is named. Many thanks!

Boxing results 27.02.2020, 05:45

Pretty! This was an extremely wonderful article. Thanks for providing this information.

Web Designing Course in Delhi 27.02.2020, 21:03

I really love your site... Excellent colors & theme. Did you create this website yourself? Please reply back as I’m attempting to create my own personal blog and would like to learn where you got this from or what the theme is called. Thanks!

Dr.Ahmed Joktan 28.02.2020, 06:43

I could not resist commenting. Well written!

sucks 29.02.2020, 04:29

Excellent blog you have here... It’s difficult to find good quality writing like yours these days. I honestly appreciate individuals like you! Take care!!

classifieds advertisement 29.02.2020, 06:27

Good post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon everyday. It's always exciting to read content from other writers and practice a little something from their sites.

elan townhouses 29.02.2020, 13:17

I blog frequently and I seriously appreciate your information. This great article has truly peaked my interest. I am going to book mark your site and keep checking for new details about once a week. I opted in for your RSS feed too.

fichier qualifié 05.03.2020, 12:16

I was very happy to find this great site. I need to to thank you for ones time just for this wonderful read!! I definitely appreciated every little bit of it and i also have you saved to fav to see new things on your web site.

Simonne Gangemi 06.03.2020, 14:48

I’m amazed, I must say. Rarely do I come across a blog that’s both equally educative and interesting, and without a doubt, you've hit the nail on the head. The problem is something which not enough people are speaking intelligently about. Now i'm very happy that I found this during my hunt for something relating to this.

pop over to this website 10.03.2020, 09:28

I simply want to tell you that I am just beginner to blogging and truly savored your blog. Most likely I’m going to bookmark your website . You absolutely have tremendous writings. Thanks a lot for sharing your blog site.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS