50 километров дорог в Амурской области подтоплено

В Амурской области из-за дождей были подтоплены 14 участков дорог регионального значения. Под водой оказалось порядка 50 километров трасс. Режим ЧС действует в шести муниципалитетах.

Без транспортного сообщения остается одно село — Гулик в Зейском районе. Все участки находятся на особом контроле специалистов Амурупрадора. По возможности они оперативно проводят необходимые ремонтные работы. Для этого задействовано 50 человек и 37 единиц техники.

Всего же на ликвидации последствий непогоды задействовано более 250 человек и 100 единиц техники. Как отметили в правительстве области, ситуация находится на контроле — сил и средств достаточно, привлечение дополнительных в настоящее время не требуется.

Напомним, что в последние три дня в Приамурье идут сильные дожди, приравненные к опасным явлениям. Максимальное количество осадков выпало в Зее — 142 миллиметра за 23 часа.

— В результате сильных дождей на территории области зарегистрированы подтопления приусадебных участков, жилых домов, повреждения автомобильных дорог. В Зее произошло подтопление дождевыми водами 24 придворовых территорий, трех жилых домов, где вода поднялась выше пола. В администрацию поступило 28 заявок от граждан об откачке воды, из них уже проведена откачка воды по 13 адресам, осталось отработать 15. Комиссией по оценке ущерба проводится обследование подтопленных территорий. Городским управлением социальной защиты проводится работа по определению пострадавших граждан, имеющих право на получение адресной социальной помощи, — отчитался министр лесного хозяйства и пожарной безопасности области Алексей Венглинский.

Самая напряженная ситуация, как сообщалось ранее, сложилась в селе Ивановка Зейского района. Там ожидается подъем уровня воды в реке Уркан до критических отметок в 700 сантиметров. Ранее оттуда начали эвакуировать население.

От сильных дождей пострадали и другие территории. В Тамбовском районе вода пришла в села Лермонтовка, Тамбовка, Раздольное, Муравьевка. От ливней пострадали и дороги, разлившие реки ручьи затопили некоторые участки. Районные власти ограничили движение по дорогам большегрузов, чтобы снизить нагрузку на дороги, отметили в правительстве.

По итогам заседания КЧС, которое прошло накануне, было решено организовать работу оперативного штаба по ликвидации ЧС. Он будет проходить в ежедневном режиме с привлечением всех заинтересованных ведомств. Каждый день в 19:00 главы районов в режиме видеоконференции будут отчитываться о ситуации, сложившейся в их районе.

17:03, 23.07.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → 50 километров дорог в Амурской области подтоплено

Fine art of photography 18.02.2020, 08:15

Very nice write-up. I absolutely appreciate this website. Continue the good work!

nhà dat quy nhon 18.02.2020, 15:00

I'd like to thank you for the efforts you've put in penning this blog. I'm hoping to view the same high-grade content by you in the future as well. In fact, your creative writing abilities has encouraged me to get my own, personal site now 😉

professional training and coaching 18.02.2020, 18:51

An interesting discussion is worth comment. I believe that you need to write more on this topic, it might not be a taboo matter but generally people don't discuss such topics. To the next! Best wishes!

anniversary ring 19.02.2020, 00:39

There's certainly a lot to find out about this subject. I really like all the points you have made.

Experienced Event Company 19.02.2020, 02:11

A fascinating discussion is worth comment. I do believe that you ought to write more on this subject matter, it might not be a taboo subject but usually people don't speak about such topics. To the next! All the best.

Real Estate Las Vegas 19.02.2020, 08:05

Greetings, I think your blog could possibly be having browser compatibility problems. Whenever I look at your website in Safari, it looks fine but when opening in I.E., it has some overlapping issues. I merely wanted to provide you with a quick heads up! Apart from that, excellent website.

ubth school of midwifery admission form 20.02.2020, 01:54

I really love your website... Very nice colors & theme. Did you create this site yourself? Please reply back as I’m trying to create my very own website and want to know where you got this from or exactly what the theme is called. Many thanks!

nail polish 21.02.2020, 14:23

bookmarked!!, I really like your blog.

Ccleaner pro crack 21.02.2020, 15:48

Everything is very open with a precise explanation of the issues. It was really informative. Your website is very useful. Thanks for sharing.

gtarealstar 21.02.2020, 18:51

Wonderful post! We will be linking to this particularly great article on our website. Keep up the good writing.

Legal justice Advocates 21.02.2020, 22:00

Having read this I believed it was very informative. I appreciate you taking the time and effort to put this short article together. I once again find myself spending way too much time both reading and posting comments. But so what, it was still worthwhile!

male perf avis forum 22.02.2020, 09:00

This site was... how do I say it? Relevant!! Finally I have found something that helped me. Kudos.

Bike helmet 23.02.2020, 03:07

I could not refrain from commenting. Well written.

journaling 23.02.2020, 08:01

I have to thank you for the efforts you have put in writing this blog. I really hope to view the same high-grade content by you later on as well. In truth, your creative writing abilities has inspired me to get my own website now 😉

super peach wear 23.02.2020, 11:20

Hello! I could have sworn I’ve been to this site before but after looking at a few of the articles I realized it’s new to me. Regardless, I’m certainly happy I stumbled upon it and I’ll be bookmarking it and checking back often.

Placenta benefits 23.02.2020, 13:18

I need to to thank you for this very good read!! I certainly loved every little bit of it. I have got you book-marked to look at new things you post…

source 24.02.2020, 15:30

Great post. I'm dealing with many of these issues as well...

CBD 24.02.2020, 22:36

This website was... how do I say it? Relevant!! Finally I've found something which helped me. Many thanks!

read more 25.02.2020, 02:12

You have made some decent points there. I looked on the web to find out more about the issue and found most people will go along with your views on this website.

CBD 25.02.2020, 07:59

After checking out a number of the blog posts on your blog, I seriously appreciate your way of writing a blog. I book-marked it to my bookmark site list and will be checking back soon. Take a look at my web site as well and tell me your opinion.

Best grapes (the fruit) in La 25.02.2020, 18:02

This is the perfect site for anybody who wishes to find out about this topic. You realize a whole lot its almost tough to argue with you (not that I personally would want to…HaHa). You certainly put a new spin on a topic that's been discussed for ages. Great stuff, just wonderful.

junk removal Raleigh 25.02.2020, 19:17

Howdy! This article could not be written much better! Looking through this post reminds me of my previous roommate! He always kept preaching about this. I will send this article to him. Fairly certain he'll have a great read. Thanks for sharing!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS