На станцию Нижний Бестях в Якутии прибыл первый пассажирский поезд

На станции Нижний Бестях вчера встретили первый пассажирский поезд. Его пассажирами которого стали строители БАМа и АЯМа, журналисты, почетные гости.

Поезд выехал из Алдана накануне вечером. По пути он сделал остановку в Томмоте, где его встретили торжественным митингом, сообщает ЯСИА.

На станцию Нижний Бестях поезд прибыл в 13.15. О этом известил гудок паровоза 1954 года выпуска, который доставили в Якутск с Кругобайкальской железной дороги.  По случаю этого исторического события на вокзале были запланированы торжественные мероприятия с участием руководства республики, первостроителей БАМа и АЯМа.

Напомним, постановление Совмина СССР о строительстве железнодорожной ветки Беркакит-Томмот-Якутск вышло 7 марта 1985 года. 19 июля  2019 года подписан приказ Росжелдора №309 об открытии станций участка Томмот – Нижний Бестях для выполнения грузовых и пассажирских операций по Тарифному руководству №4 с присвоением кодов единой сетевой разметки.

Источник: ЯСИА. Фото с сайта Ил Тумэна.

09:12, 28.07.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → На станцию Нижний Бестях в Якутии прибыл первый пассажирский поезд

check it out 31.12.2019, 00:23

I just want to tell you that I'm beginner to blogging and site-building and definitely loved you're website. Very likely I’m likely to bookmark your blog . You actually come with terrific stories. Many thanks for sharing with us your web-site.

more info here 18.01.2020, 01:37

I just want to tell you that I am just new to blogging and site-building and definitely savored this web page. More than likely I’m going to bookmark your site . You absolutely come with exceptional stories. With thanks for sharing with us your blog site.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 12:02

An impressive share! I have just forwarded this onto a co-worker who was doing a little homework on this. And he in fact ordered me lunch due to the fact that I stumbled upon it for him... lol. So let me reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanx for spending time to talk about this subject here on your web page.

healthy fresh recipes 05.03.2020, 00:12

May I simply say what a comfort to discover somebody who actually understands what they're talking about over the internet. You certainly know how to bring a problem to light and make it important. More people really need to look at this and understand this side of your story. I was surprised that you aren't more popular because you definitely possess the gift.

fichier qualifié 05.03.2020, 11:27

Greetings! Very useful advice within this post! It is the little changes that produce the largest changes. Thanks for sharing!

Larae Vilardi 06.03.2020, 12:43

Howdy! I could have sworn I’ve visited this web site before but after going through some of the posts I realized it’s new to me. Anyways, I’m definitely happy I discovered it and I’ll be book-marking it and checking back regularly.

fichier qualifié 06.03.2020, 22:34

I was excited to uncover this great site. I wanted to thank you for ones time just for this fantastic read!! I definitely savored every little bit of it and I have you saved to fav to check out new stuff on your website.

Patience Lucero 08.03.2020, 23:19

I'm excited to uncover this website. I need to to thank you for ones time for this wonderful read!! I definitely loved every part of it and i also have you saved to fav to see new information on your website.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS