Ветер опрокинул одну из старейших достопримечательностей Владивостока

Штормовой ветер во Владивостоке сломал одну из старейших достопримечательностей города – крест на Крестовой сопке, местный житель хочет восстановить его своими силами.

Упавший крест на сопке Крестовой. Фото - Илья Аверьянов, ИА PrimaMedia
В среду во Владивостоке отмечался штормовой ветер в 22 метра в секунду.
«Крест упал, видимо, не выдержав порывов ветра: основание проржавело. Его красили пару лет назад, чтобы скрыть ржавчину. Я могу починить крест, но для подключения сварочного аппарата мне нужен генератор. Хочу обратиться к местным жителям с просьбой помочь в этом, чтобы сохранить нашу достопримечательность», — сказал РИА Новости местный житель Константин Безкуров.
Сопка Крестовая высотой 89 метров была названа так в 1880-х годах из-за установленного на ней креста. Крестопоклонная — первое ее название. На первых лоциях сопка, как и мыс, носила имя Эгершельда. Кресты со старых времен служили навигационными знаками, так как они были ориентированы по сторонам света.

17:02, 22.08.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Владивосток → Ветер опрокинул одну из старейших достопримечательностей Владивостока

website here 30.12.2019, 21:27

I simply want to mention I am just newbie to blogging and site-building and truly enjoyed your website. Very likely I’m want to bookmark your blog . You really have fantastic articles. Thanks a bunch for sharing your website page.

original site 18.01.2020, 01:20

I simply want to say I'm all new to blogs and actually savored this blog site. More than likely I’m want to bookmark your website . You amazingly come with perfect article content. Many thanks for sharing your blog site.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 09:45

May I simply just say what a comfort to find someone that actually knows what they are discussing on the web. You definitely know how to bring an issue to light and make it important. More and more people must look at this and understand this side of your story. I was surprised that you are not more popular since you definitely have the gift.

healthy fresh recipes 05.03.2020, 00:56

An impressive share! I've just forwarded this onto a coworker who has been doing a little research on this. And he in fact ordered me lunch simply because I discovered it for him... lol. So allow me to reword this... Thanks for the meal!! But yeah, thanks for spending time to discuss this issue here on your web site.

fichier qualifié 05.03.2020, 08:07

Howdy, There's no doubt that your web site could possibly be having browser compatibility problems. Whenever I take a look at your web site in Safari, it looks fine however when opening in I.E., it has some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Other than that, fantastic website!

Yolande Mcghee 06.03.2020, 10:36

Very good article! We are linking to this great post on our website. Keep up the great writing.

achat base de données b2b 07.03.2020, 00:15

Everyone loves it when people get together and share opinions. Great website, keep it up!

Elijah Carideo 09.03.2020, 04:30

I truly love your site... Very nice colors & theme. Did you make this website yourself? Please reply back as I’m trying to create my very own website and would like to find out where you got this from or exactly what the theme is named. Thanks!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS