Чудят министры... В культурный норматив школьника России включили Nirvana, «Боже, царя храни" и Виктора Цоя

Министерства культуры и просвещения РФ разработали комплекс методических рекомендаций по проекту «Культурный норматив школьника».

Документ опубликован на сайте Минкульта, пишет «Лента.ру».

Эксперты составили список произведений для каждой возрастной группы, направленный на «духовное, эстетическое и художественное» развитие учеников.

В частности, учащихся 5-8 классов рекомендуется ознакомить с гимном Российской империи «Боже, царя храни» и «Одой к Радости» Бетховена. Для 9-11 классов, среди прочего, в список попали Nirvana (Smells like teen spirit), Виктор Цой («Перемен»), «Наутилус Помпилиус» («Скованные одной цепью») и сочинение Кшиштофа Пендерецкого «Плач по жертвам Хиросимы».

18:03, 17.09.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → Чудят министры... В культурный норматив школьника России включили Nirvana, «Боже, царя храни" и Виктора Цоя

pop over to these guys 31.12.2019, 02:01

I just want to say I am just all new to blogging and site-building and seriously enjoyed this page. Most likely I’m going to bookmark your site . You really have fabulous well written articles. Kudos for sharing with us your webpage.

Eliseo Shawgo 14.01.2020, 02:28

This is a topic which is near to my heart... Take care! Exactly where are your contact details though?

Sherita Jaureguy 15.01.2020, 21:39

Nice post. I learn something new and challenging on websites I stumbleupon on a daily basis. It will always be useful to read through articles from other authors and use a little something from their web sites.

healthy fresh recipes 05.03.2020, 02:14

Excellent article! We will be linking to this great post on our website. Keep up the good writing.

achat fichier email 05.03.2020, 11:51

Excellent site you have here... It’s difficult to find excellent writing like yours nowadays. I seriously appreciate people like you! Take care!!

Kaci Furbish 06.03.2020, 10:55

Howdy! This article couldn’t be written much better! Going through this post reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I'll send this information to him. Pretty sure he's going to have a very good read. Thank you for sharing!

achat base de données b2c 07.03.2020, 00:11

I was excited to uncover this web site. I wanted to thank you for ones time due to this fantastic read!! I definitely really liked every part of it and i also have you saved as a favorite to look at new information on your blog.

Dorris Jepson 09.03.2020, 11:20

Great article! We will be linking to this great article on our website. Keep up the good writing.

check it out 10.03.2020, 02:41

I just want to tell you that I am just newbie to blogs and actually loved you're web page. More than likely I’m planning to bookmark your site . You definitely have really good articles and reviews. Kudos for sharing with us your blog site.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS