В Якутии намерены построить атомную электростанцию малой мощности

Госкорпорация «Росатом» определила в России две площадки для потенциального строительства атомных электростанций (АЭС) малой мощности — это Челябинская область и Якутия. 

В Якутии собираются построить атомную электростанцию малой мощности

Об этом сообщило корпоративное издание госкорпорации «Страна Росатом» со ссылкой на главу Росатома Алексея Лихачева.

«Что касается малых АЭС, мы существенно продвинулись в этом году. Определили две возможные площадки размещения: Челябинская область и Якутия», — цитирует издание Лихачева.

На полях Восточного экономического форума (ВЭФ-2019) Росатом и Якутия заключили соглашение о взаимодействии и сотрудничестве в сфере строительства атомных электростанций малой мощности. Глава Якутии Айсен Николаев в кулуарах форума сообщил ТАСС, что площадку для строительства АЭС мощностью 50 или 75 МВт планируется окончательно определить в 2020 году.

Лихачев, выступая на 63-й Генеральной конференции МАГАТЭ в сентябре, отметил, что строительство АЭС с реакторами малой и средней мощности является одним из перспективных направлений в атомной энергетике будущего.

12:02, 15.10.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → В Якутии намерены построить атомную электростанцию малой мощности

check here 31.12.2019, 00:04

I just want to mention I am beginner to weblog and actually loved this web site. Very likely I’m planning to bookmark your blog post . You really have great articles. Kudos for sharing with us your webpage.

Miriam Fuschetto 14.01.2020, 02:22

Pretty! This was an incredibly wonderful article. Thank you for supplying these details.

Love Irrigation 14.01.2020, 10:39

Great article. I will be dealing with a few of these issues as well...

Donald Routzahn 15.01.2020, 20:46

I'm pretty pleased to uncover this web site. I need to to thank you for ones time for this fantastic read!! I definitely really liked every bit of it and I have you book marked to check out new things on your blog.

click here to investigate 18.01.2020, 00:21

I simply want to mention I am newbie to blogs and certainly loved you're website. More than likely I’m going to bookmark your website . You really have exceptional posts. Many thanks for sharing your blog site.

healthy fresh recipes 04.03.2020, 08:32

Hi there! This post couldn’t be written much better! Looking at this post reminds me of my previous roommate! He always kept talking about this. I most certainly will forward this post to him. Fairly certain he'll have a good read. Many thanks for sharing!

healthy fresh recipes 04.03.2020, 23:48

Greetings! Very useful advice in this particular article! It is the little changes that will make the largest changes. Thanks for sharing!

achat fichier email 05.03.2020, 12:03

This site definitely has all of the information I needed concerning this subject and didn’t know who to ask.

Gerald Mansanares 06.03.2020, 18:29

Your style is so unique compared to other people I have read stuff from. Thank you for posting when you have the opportunity, Guess I will just bookmark this site.

fichier qualifié 06.03.2020, 22:51

Greetings! Very helpful advice in this particular post! It's the little changes which will make the greatest changes. Thanks a lot for sharing!

Camilla Gosch 08.03.2020, 13:51

Greetings! Very useful advice in this particular post! It is the little changes that make the most significant changes. Thanks a lot for sharing!

blog here 10.03.2020, 05:52

I just want to tell you that I am very new to weblog and actually liked this web-site. Most likely I’m going to bookmark your website . You certainly come with impressive articles and reviews. Thank you for sharing your webpage.

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS