В Хабаровском крае таможенники обнаружили почти килограмм ртути под нижним бельем туристки

886 граммов ртути обнаружили у туристки таможенники совместно с сотрудниками УФСБ России по Хабаровскому краю. Россиянка пыталась вывезти ядовитое вещество в Китай под одеждой через пункт пропуска Покровка Бикинского района. Пузырьки с опасным веществом женщина везла в Китай для продажи. Фото автора

Опасное вещество таможенники обнаружили при проведении досмотра туристки. 17 стеклянных пузырьков с ртутью она спрятала на теле под корсетом. По словам женщины, ртуть она везла в г. Жаохэ (КНР) с целью продажи. О том, что провозить ядовитые вещества через границу запрещено, она знала, поэтому использовала в качестве тайника корсет.

— Металлическая ртуть включена в список ядовитых веществ, за незаконное перемещение через границу которых предусмотрена уголовная ответственность, — рассказал начальник Хабаровского таможенного поста Хабаровской таможни Евгений Данилов. – В практике Хабаровской таможни это первый случай контрабанды такого рода товаров.

Как сообщает пресс-секретарь Хабаровской таможни Виктория Алешина, материалы по факту обнаружения контрабанды таможенники передали в УФСБ России по Хабаровскому краю для принятия процессуального решения. Максимальное наказание за такое преступление -  лишение свободы на срок до семи лет со штрафом в размере до одного миллиона рублей.

19:01, 12.11.2019 г. — VestiRegion.ru

VestiRegion.ru → Горячие новости → В Хабаровском крае таможенники обнаружили почти килограмм ртути под нижним бельем туристки

Google 12.03.2020, 22:37

Nice post. I learn something totally new and challenging on sites I stumbleupon every day. It's always useful to read content from other authors and practice a little something from other sites.

s128 13.03.2020, 23:55

I'm excited to uncover this page. I need to to thank you for ones time for this wonderful read!! I definitely savored every little bit of it and I have you saved as a favorite to check out new information on your web site.

s12888 14.03.2020, 10:28

Aw, this was an exceptionally good post. Taking a few minutes and actual effort to create a very good article… but what can I say… I put things off a whole lot and never seem to get nearly anything done.

idnpoker download 14.03.2020, 15:22

I love it when individuals get together and share ideas. Great site, keep it up!

daftar sbobet 14.03.2020, 16:51

Excellent site you have got here... It’s difficult to find excellent writing like yours these days. I really appreciate people like you! Take care!!

daftar sbobet 14.03.2020, 18:25

Aw, this was a really nice post. Spending some time and actual effort to make a good article… but what can I say… I put things off a lot and never seem to get anything done.

daftar ratudomino88 14.03.2020, 22:03

Pretty! This was an extremely wonderful post. Thanks for providing this information.

roulette 14.03.2020, 23:41

Can I simply just say what a relief to find an individual who really understands what they're discussing on the internet. You actually realize how to bring an issue to light and make it important. More and more people need to read this and understand this side of your story. I can't believe you aren't more popular since you most certainly have the gift.

rekap sgp 14.03.2020, 23:47

Hi! I could have sworn I’ve been to this site before but after browsing through many of the posts I realized it’s new to me. Anyhow, I’m certainly happy I came across it and I’ll be bookmarking it and checking back often!

elangqq 15.03.2020, 03:04

You need to be a part of a contest for one of the finest websites online. I'm going to highly recommend this site!

idn poker play 15.03.2020, 09:31

Having read this I believed it was extremely enlightening. I appreciate you spending some time and energy to put this informative article together. I once again find myself spending a lot of time both reading and leaving comments. But so what, it was still worth it!

poker idn play 15.03.2020, 09:49

Hello there, I believe your web site could possibly be having web browser compatibility problems. Whenever I take a look at your blog in Safari, it looks fine however when opening in I.E., it's got some overlapping issues. I just wanted to give you a quick heads up! Besides that, excellent blog!

НовостиНародные новостиПробки во ВладивостокеПубликацииRSS